احمدی‌نژاد «باند فاسد در نهادهای امنیتی کشور» را تهدید به افشاگری کرد


بعد از رد صلاحیت رئیس جمهوری سابق، رویاروئی میان احمدی‌نژاد و خامنه ای وارد فاز جدیدی شده است

محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری سابق ایران در پیامی کوتاه نهادهای امنیتی این کشور را تهدید کرده که بزودی بر علیه آنها دست به افشاگری خواهد زد. او سخن از «ابعاد گسترده اقدمات» این نهادها آورده که موجب فساد در «روند امور اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کشور» شده‌اند.
در این راستا رئیس جمهوری سابق جمهوری اسلامی با حمله به وزارت اطلاعات، اضافه کرده: « بدنبال بعضی انتقادات اینجانب از نقش مخرب این باند، وزارت اطلاعات طبق معمول به جای اصلاح رویکردها و رفتارهای خلاف منافع ملی آن باند امنیتی، با انتشار اطلاعیه ای مبهم، تلاش نمود اعتراض این خادم ملت به آن رفتارها را محکوم کرده و به طور تلویحی تهدید نماید».
احمدی‌نژاد تأکید کرده است که ابعاد گسترده فساد «این باند پنهان مانده» و او «به زودی به اطلاع» مردم خواهد رساند.
علاوه بر این، احمدی‌نژاد قبلا در یک پیام تصویری، از باند امنیتی وزارت اطلاعات انتقاده کرده و گفته «به جای نصب دوربین در جلوی خانه من، باید بروند در نطنز دوربین نصب کنند که نیایند ده میلیارد دلار خسارت به ملت بزنند. باید بروند در تورقوزآباد دوربین نصب کنند که نیایند اسناد کشور ببرند».

تهدید احمدی‌نژاد توسط قرارگاه ثارالله
قرارگاه ثارالله، مهمترین نهاد امنیتی نظام ولی‌فقیه در پایتخت و مسؤول رویاروئی با اعتراضات مردمی و سرکوب آنها در تهران، بعد از رد صلاحیت احمدی‌نژاد در انتخابات جاری ریاست جمهوری، از وی خواسته بود، سکوت کند و با این قرارگاه همکاری و همراهی داشته باشد. حسین نجات فرمانده قرارگاه ثارالله، شخصا به منزل احمدی‌نژاد رفته و او را تهدید کرده بود که هواداران وی را دستگیر خواهد کرد.
اما به نظر ‌می‌رسد که رئیس جمهوری سابق قصد سکوت ندارد و در همین راستا هر از گاهی، انتقاداتی را روانه نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی ‌می‌کند.

پاداش خامنه‌ای به حیدر مصلحی
حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات دولت احمدی‌نژاد که با رئیس جمهوری خود زاویه داشت و برخی از گزارش‌های اطلاعاتی مهم را در اختیار احمدی‌نژاد نمی‌گذاشت، به عنوان نامزد انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان از حوزه تهران معرفی شده است.
نامزدهای مجلس خبرگان که با دخالت شخص رهبر و حساسیت بالای شورای نگهبان دست چین ‌می‌شوند و در یک فرآیند رأی گیری بی‌رمق وارد این مجلس ‌می‌شوند، افراد گزینشی خامنه ای هستند که طبق ساختار ظاهری قدرت در ایران، وظیفه نظارت بر رفتار و عملکرد رهبر را دارند.
معرفی حیدر مصلحی به عنوان نامزد این انتخابات و پیروزی احتمالی وی، پیام روشنی از سوی علی خامنه‌ای به محمود احمدی‌نژاد است که چگونه رهبر بدون قاعده و ضابطه مشخص، هر کسی را بخواهد «بالا ‌می‌برد» و هر که را صلاح بداند، «بر زمین ‌می‌زند»، حتی اگر روزی نظرش به نظر او نزدیک بوده باشد.