حمله موشکی و پهپادی به دو پایگاه هوایی در عراق

حمله موشکی و پهپادی به دو پایگاه هوایی در عراق
نیروهای ائتلاف از جمله آمریکایی‌ها در پایگاه ویکتوریا مستقر هستند

پایگاه نظامی ویکتوریا در فرودگاه بین المللی بغداد روز چهارشنبه، هدف حمله موشکی قرار گرفت. در بخش نظامی فرودگاه بغداد نیروهای ائتلاف بین‌المللی از جمله نیروهای آمریکایی و همچنین نیروهای عراقی مستقر هستند.

هم‌زمان، پایگاه هوایی «بلد» در استان صلاح‌الدین عراق شامگاه چهارشنبه 9 ژوئن 2021 بار دیگر هدف حمله موشکی قرار گرفت. به گزارش خبرنگار «العربیه» این پایگاه هدف 3 فروند موشک قرار گرفت ولی این حمله تلفاتی در پی نداشت.
نیروهای امنیتی در حال جستجو برای یافتن محل پرتاب این موشک‌ها در استان صلاح‌الدین هستند.

این حملات که غالبا به شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران نسبت داده می شود، هم‌زمان با آزادی یکی از فرماندهان«حشد الشعبی» صورت می‌گیرد که دو هفته پیش به اتهام قتل معترضین عراقی بازداشت شده بود.

در ماه‌های گذشته حملات موشکی متعددی به پایگاه‌های محل حضور نیروهای آمریکایی در عراق صورت گرفت و واشینگتن گروه‌های شبه‌نظامی مسلح وابسته به ایران در دست داشتن در این حملات متهم کرده است.

حملات پیشین؛ باز هم با موشک و باز هم بی‌ تلفات
پیشتر و در شامگاه دوشنبه سوم می 2021 منابع امنیتی عراق گزارش کردند پایگاه «بلد» در استان صلاح‌الدین این کشور مورد حمله موشکی قرار گرفت.

خبرنگار العربیه هم گزارش کرد که حمله به پایگاه بلد با 3 فروند موشک کاتیوشا صورت گرفت. فرمانده پایگاه بلد هم با تایید سقوط سه موشک کاتیوشا در این پایگاه، گفت که این حمله هیچ خسارتی در پی نداشت.

بخشی از نیروهای ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش، در این پایگاه مستقر هستند. پنتاگون، وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا اعلام کرد در پی حمله موشکی به پایگاه بلد، هیچ آسیبی به نیروهای آمریکایی وارد نشد.

عصر یکشنبه دوم می هم یک منبع امنیتی عراقی گزارش کرد، پایگاه ائتلاف بین المللی مبارزه با تروریسم در فرودگاه بغداد با پنج موشک کاتیوشا هدف قرار گرفت و سیستم پدافند هوایی عراق مستقر در فرودگاه این موشک‌ها را رهگیری و منهدم کرد.