دستیار وزیر اطلاعات: احمدی‌نژاد روند روان‌درمانی خود را پیگیری کند

دستیار ویژه وزیر اطلاعات در واکنش به گفته‌های اخیر محمود احمدی‌نژاد درباره نفوذ اسرائیل در دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی ایران، این اظهارات را ناشی از «توهم سیرتی» او دانسته است.

این مقام وزارت اطلاعات که خبرگزاری ایسنا به نام او اشاره نکرده، هم‌چنین به آقای احمدی‌نژاد توصیه کرده که «روند روان‌درمانی و توهم زدایی خود را پیگیری کند».

محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری پیشین ایران در مصاحبه‌ای ویدئویی که در روزهای گذشته از او منتشر شد، گفته بود که بالاترین مسئول مقابله با جاسوسان اسرائیل در وزارت اطلاعات، «خودش جاسوس اسرائیل بود».

آقای احمدی‌نژاد هم‌چنین گفته بود که اگر اسرائیل قادر به انجام عملیات پیچیده در ایران است و مهم‌ترین اسناد هسته‌ای و فضایی را از مراکز حساس می‌رباید، به‌دلیل همین نفوذ گسترده و حضور شبکه‌ای از عوامل جاسوسی است که معرفی آن‌ها مسکوت مانده است.

این سخنان رئیس دولت‌های نهم و دهم جمهوری اسلامی ایران پس از آن منتشر شد که یوسی کوهن، رئیس پیشین سازمان جاسوسی اسرائیل (موساد)، پنج‌شنبه گذشته در مصاحبه‌ای به تشریح جزئیات عملیات سرقت آرشیو هسته‌ای ایران پرداخت.

آقای کوهن گفته بود که ۲۰ مامور موساد که در این عملیات مشارکت داشتند همگی زنده‌اند و برخی نیز از ایران خارج شده‌اند.

به گفته این مقام بلندپایه موساد، هیچ یک از این ۲۰ نفر، اسرائیلی و یهودی نبودند. آقای کوهن تاکید کرد که سازمان موساد برای انجام این عملیات دو سال برنامه‌ریزی کرده بود.

خبر سرقت بایگانی هسته‌ای ایران را بنیامین نتانیاهو، نخست‌ وزیر اسرائیل، در اردیبهشت‌ماه سال ۹۷ اعلام کرد و گفت در جریان یک عملیات مخفی، «بیش از نیم تُن مدرک»، شامل ۵۵ هزار سند روی ۱۸۳ سی‌دی، از تحقیقات هسته‌ای مخفیانه ایران در پروژه موسوم به «عماد» از یک انبار در نزدیکی تهران ربوده شده است.