خانه / اخبار مهم روز / بحرین: در پانزده سال اخیر 3 تُن مواد مخدر از مبدا ایران توقیف شد

بحرین: در پانزده سال اخیر 3 تُن مواد مخدر از مبدا ایران توقیف شد


بازداشت 52 عضو یک شبکه مواد مخدر که با ایران ارتباط دارند
بحرین
سرتیپ عبدالرحمن صالح السنان، مدیر کل اداره تحقیقات و شواهد جنایی بحرین، گفت که طی پانزده سال گذشته حدود 3 تُن انواع مواد مخدر از مبدا ایران به بحرین، توقیف شده است.

به گزارش روزنامه بحرینی «الوطن»، روز یکشنبه 27 ژوئن، صالح السنان، طی سخنانی به مناسبت روز جهانی مبارزه با قاچاق مواد مخدر، گفت که میزان مواد مخدر توقیف شده از مبدا ایران، بسیار زیاد بوده به‌طوری که از سال 2007 تا 2021، حدود 3 تُن و هفتاد و دو کیلوگرم انواع مواد مخدر از جمله کپتاگون، هیروئین، تریاک و حشیش از ایران به بحرین قاچاق شده است.

مدیرکل اداره تحقیقات و شواهد کیفری بحرین گفت: «عملیات بازداشت شبکه‌های قاچاق مواد مخدر توسط گارد ساحلی و در مرزهای آبی منطقه صورت گرفت».

او افزود، 52 تن از اعضای یک شبکه‌ قاچاق که با هماهنگی افرادی در ایران در ارتکاب این جرایم مشارکت داشته‌اند، بازداشت شدند.

او اظهار داشت، این محموله‌ها در اغلب موارد، در دریا کشف و توقیف شدند.

مدیرکل اداره تحقیقات و شواهد کیفری بحرین گفت: «تعدد و تنوع پرونده‌ها و افزایش تعداد افراد بازداشت شده از اعضای شبکه‌های قاچاق، نشان‌دهنده هوشیاری نیروهای امنیتی و هماهنگی سطح بالا بین اداره کل تحقیقات و شواهد کیفری است».

او تاکید کرد: «فرماندهی گارد ساحلی و آژانس‌های امنیتی مربوطه بحرین به‌طور شبانه‌روزی برای مقابله با این اقدامات مجرمانه که از طریق قاچاق مواد مخدر از راه‌های آبی کشور ما را هدف قرار داده است، کاملا آماده هستند».