فرمانده سپاه: برای اولین بار در ایران «دولت اسلامی» تشکیل می‌شود



این فرمانده سپاه گفت که روابط ایران با آمریکا عادی نخواهد شد

امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده هوافضای سپاه پاسداران ایران، با اشاره به کابینه احتمالی ابراهیم رئیسی، از تشکیل «دولت اسلامی» در ایران برای «اولین بار» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «مهر»، حاجی‌زاده، شامگاه شنبه 12 تیر، از تشکیل دولت اسلامی توسط رئیسی، رئیس جمهوری جدید ایران سخن گفت و اظهار داشت: «همه مردم امید دارند با تشکیل دولت جدید برای نخستین بار “دولت اسلامی” تشکیل و با استفاده از نیروهایی ولایی و خدمتگزار، گره از مشکلات مردم باز شود.»

او همچنین با بیان اینکه مذاکره‌کنندگان ایرانی حاضر در گفت‌وگوهای وین باید بدانند با دشمن در حال مذاکره هستند، گفت: «آمریکا هیچ وقت دوست ما نبوده و نیست و به همین دلیل روابط ما با آمریکا عادی نمی‌شود و حتی این عادی‌سازی مشکلات کشور را حل نمی‌کند.»

حاجی‌زاده در جریان سقوط پرواز شماره 752 هواپیمایی بین‌المللی اوکراین پس از سه روز پنهان‌کاری سپاه پاسداران ایران، مسئولیت ناشی از سقوط این هواپیما و کشته‌شدن 176 مسافر آن را بر عهده گرفت.

گمانه‌زنی‌هایی از واگذاری وزارت دفاع دولت رئیسی به حاجی‌زاده مطرح شده است.

پیش از انتخابات ریاست جمهوری اخیر در ایران، علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی خواستار تشکیل «دولت حزب‌اللهی» شده بود.

شورای نگهبان در راستای این خواسته رهبر ایران، با رد صلاحیت گسترده نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، فضای سیاسی را برای پیروزی «ابراهیم رئیسی» مهیا کرد.

رویکرد رئیسی به مذاکرات وین نیز «بدبینانه» توصیف شده است. او در اولین نشست خود با خبرنگاران پس از پیروزی‌اش گفت که با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا دیدار نخواهد کرد ‌و تلاش خواهد کرد ارتباط «توافق هسته‌ای» با شرایط اقتصادی داخلی را قطع کند.