افغانستان؛ اعزام کماندوهای زن به میدان جنگ


وزارت دفاع ملی افغانستان از فرستادن 135 کماندوی تازه‌نفس به میدان جنگ خبر داد

فواد امان، معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی افغانستان با نشر تصاویری از نیروهای ویژه این کشور، از اعزام این کماندوها به شمول کماندوهای زن به میدان‌های جنگ خبر داد.

معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی افغانستان، شنبه 17 ژوئیه (26 سرطان) در صفحه رسمی توییتر خود نوشت: «کماندوهای تازه‌نفس به میدان مبارزه می‌روند.»

امان نوشت: «135 تن به شمول 20 بانو پس از فراگیری تعلیمات پیشرفته کماندویی از قطعه خاص کماندو (KKA) امروز فارغ‌ شدند.» به گفته او قرار است به زودی، این کماندوها به میدان‌های جنگ اعزام شوند.

این کماندوهای افغان در حالی به میادین نبرد اعزام می‌شوند که اخیرا حملات طالبان به نقاط مختلف افغانستان تشدید یافته است.

هفته گذشته ویدیویی منتشر شد که نشان می‌دهد گروه طالبان 22 کماندوی ویژه افغانستان در ولایت فاریاب را پس از آن‌که مهمات آنها تمام شده و تسلیم شده بودند، تیرباران کرد. این اقدام طالبان با واکنش تند سازمان‌های حقوق بشری و عفو بین‌الملل مواجه شد.

از سویی علی‌رغم ادامه درگیری‌ها میان طالبان و نیروهای دولتی افغانستان، گفت‌وگوهای صلح میان رهبران سیاسی این کشور و گروه طالبان شنبه 17 ژوئیه در دوحه آغاز شد.

در نخستین روز مذاکرات دو طرف تأکید کردند که قضایای افغانستان راه‌حل نظامی ندارد و باید بر یک راه‌حل سیاسی که منجر به توقف جنگ و دستیابی به صلح شود، تمرکز کنند.