حمله شبه‌نظامیان حوثی‌ به مدرسه‌ای در مأرب با موشک ساخت رژیم ایران

وزیر اطلاع رسانی یمن خواستار قرار دادن حوثی‌ها در فهرست گروه‌ها وسازمان‌های تروریستی شد

شبه‌نظامیان حوثی، صبح روز عید قربان، یک مدرسه در جنوب استان مأرب، شمال شرقی یمن را با یک موشک بالستیک ساخت ایران هدف قرار دادند.

منابع محلی یمنی تاکید کردند، شبه‌نظامیان حوثی دبیرستان «الثوره» در منطقه «جبل مراد» را با موشک بالستیک ایرانی هدف قرار دادند.

به گفته این منابع، حمله موشکی حوثی‌ها خسارت زیادی به ساختمان مدرسه و مناطق مسکونی اطراف وارد کرد، اما به دلیل تعطیل بودن مدرسه تلفات جانی در بر نداشت.

به گفته شاهدان عینی این هجوم باعث ایجاد ترس و وحشت فراوانی در میان مردم این منطقه مسکونی شده است.

در همین حال، معمر الاریانی، وزیر اطلاعات رسانی یمن، با محکوم کردن حمله موشکی حوثی‌ها به مدرسه‌ «الثوره»، گفت این اقدام حوثی‌ها در ادامه سیاست تخریبی این گروه تروریستی برای نابودی زیرساخت‌های یمن از جمله مدارس، دانشگاه‌ها، مراکز بهداشتی، جاده‌ها و پل‌ها در استان‌های مختلف این کشور صورت می‌گیرد.

الاریانی در حساب توییتر خود نوشت: «هدف قرار دادن روستاها، خانه‌های مسکونی شهروندان و زیرساخت‌ها در شهرهای استان مارب از سوی حوثی‌ها نوعی انتقام‌جویی پس از ناکامی این گروه در دستیابی به هرگونه دستاورد نظامی انجام می‌گیرد.

او گفت، این گروه پس از شکست‎های سنگین در جبهه‌های مختلف مقابل ارتش، مقاومت و قبایل یمنی اکنون تلاش می‌کنند که از طریق حمله به مناطق مسکونی شکست‌های خود را جبران کنند.

وزیر اطلاع رسانی یمن از جامعه جهانی، سازمان ملل و نمایندگان ویژه سازمان ملل و ایالات متحده در این کشور خواست تا هدف گیری منظم حوثی‌ها علیه زیرساخت‌های غیرنظامی را محکوم کنند.

او همچنین خواستار قرار دادن حوثی‌ها در فهرست گروه‌های تروریستی شد.