« بیانیه کانون فرهنگیان گیلان در حمایت از اعتراض‌های خوزستان خوزستان یک استان نیست. خوزستان ایران ماست»

  کانون صنفی فرهنگیان گیلان با صدور بیانیه‌ای از اعتراض‌های شهروندان خوزستان به بی‌آبی حمایت کرد. در این بیانیه  

   ضمن انتقاد از سرکوب خونین معترضان در خوزستان آمده است: «خوزستان یک استان نیست. خوزستان ایران ماست».

در ادامه این بیانیه می‌خوانیم: «آنان که پر آب‌ترین استان ایران و حتی خاورمیانه را چنین به خشکسالی بی‌امان کشانده‌اند، امروز به جای عذر‌خواهی از خسارت و ضایعه غیر‌قابل جبرانی که در حق مردم مظلوم خوزستان روا داشته‌اند، دست به سرکوب و کشتار مردم بی‌دفاع می‌زنند و به روی مردم تشنه معترض و مسالمت جو، باتوم و اسلحه کشیدند».

کانون صنفی فرهنگیان گیلان با اشاره به مسالمت آمیز بودن اعتراض‌ها در خوزستان، واکنش استاندار خوزستان و دیگر مقامات، در نسبت دادن اعتراض‌ها به «بیگانگان» را «نخ نما و بهانه‌ای برای سرپوش گذاشتن بر اعتراض و سرکوب آنان» دانست.

نویسندگان این بیانیه در پایان ضمن ابراز همدردی با مردم خوزستان و تسلیت به خانواده‌های جان‌باختگان اعتراضات، به تصمیم‌سازان حکومتی هشدار دادند: «این صداها را بشنوید. صدای مردم و آن هم مردم مظلوم، صدای خداست. این صدا سرکوب شدنی نیست.

تئوری النصر بالرعب تئوری شکست خورده‌ و امتحان پس داده در مهار بحران‌هاست. اگر امروز این انزارها شنیده نشود، شاید روزی برسد که هیچ کاری از دست کسی بر نیاید».

پیش از این هنرمندان،‌ وکلای دادگستری، فعلان مدنی و سیاسی در خارج و داخل از کشور با صدور بیانیه‌هایی جداگانه، ضمن اعلام همبستگی با اعتراض‌های خوزستان، برخورد سرکوبگرانه حکومت ایران با آن‌هارا محکوم کرده‌اند.

با گذشت یازده شب از آغاز اعتراض‌ها به بی‌آبی در شهرهای خوزستان، الیگودرز، تبریز و سقز، دست‌کم نه معترض کشته و دهها نفر زخمی و بازداشت شده‌اند.