اعترضات در تهران با شعار «مرگ بر دیکتاتور» شروع شد

معترضان در تهران با شعار «مرگ بر دیکتاتور» به خیابان آمدند
«خامنه‌ای حیا کن مملکتو رها کن»، «‌نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران» و «مرگ بر دیکتاتور» از جمله شعارهایی است که در اعتراضات تهران سرداده شده است
دو هفته پس از تجمع‌های اعتراضی گسترده در خوزستان و گسترش آن به دیگر استان‌ها، روز دوشنبه چهارم مرداد موج بزرگ اعتراض‌ها به پایتخت ایران رسید.
ویدئوهای منتشرشده نشان می‌دهد معترضان در تهران با سر دادن شعار «مرگ بر دیکتاتور»، «خامنه ای حیا کن، مملکتو رها کن» و «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» به خیابان‌ها آمده‌اند. «توپ، تانک، فشفشه آخوند باید گم بشه» از دیگر شعارهای معترضان تهرانی است.
شماری از شهروندان تهرانی، با سر دادن‌ شعار «مرگ بر دیکتاتور» و «نه غزه نه لبنان، جانم فدای ایران» تظاهرات اعتراضی خود را از خیابان جمهوری آغاز کردند.
ویدئو‌های منتشر شده در فضای مجازی، حاکی از آن است که ظهر دوشنبه 14 مرداد، جمعی از شهروندان تهرانی با حرکت در خیابان جمهوری با پیوستن به تظاهرات خیابانی مردم در مناطق مختلف از جمله خوزستان، اصفهان، شیراز، تبریز، لرستان و سایر شهرها شعار‌های اعتراضی سر دادند.
معترضان با حرکت از زیر پل حافظ شعار «توپ تانک فشفشه، آخوند باید گم بشه» را یک صدا فریاد زندند.
شهروندان تهرانی همچنان با حرکت به سمت چهارراه استانبول شعار «خامنه‌ای حیا کن، مملکت رو رها کن» سر دادند.
ویدیوهایی از تظاهرات جمعی از شهروندان در کرج نیز در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که شعارهایی علیه شرایط کنونی کشور سر می‌دهند.
در اولین اظهار نظرهای رسمی حمیدرضا گودرزی، معاون امنیتی استانداری تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری «ایسنا» بدون اشاره به شعارهای سیاسی تظاهرکنندگان، درباره دلیل برگزاری تجمع ظهر امروز مقابل پاساژ علاءالدین و خیابان جمهوری اظهار کرد: «این تجمع به دلیل قطع برق پاساژ برگزار شد، البته دلیل قطع برق مشخص نبوده و در حال بررسی است.
. آن‌طور که تصاویر نشان می‌دهد، مرکز تهران و خیابان جمهوری کانون اعتراض‌ها بوده است. این خیابان تا محل سکونت رهبر جمهوری اسلامی، که به آن بیت رهبری گفته می شود، تنها چند کیلومتر فاصله دارد. این اعتراض‌ها، درست یک روز بعد از پایان تعطیلات شش روزه در تهران برای مقابله با کرونا آغاز شده است. »
نیروهای امنیتی با حضور پرشمار در خیابان‌های شهرهای مختلف، کشتن دست‌کم 9 نفر، قطع اینترنت و برق و بازداشت‌های گسترده، در صدد سرکوب موج جدید اعتراضات هستند که از پنج‌شنبه 24 تیر از استان خوزستان آغاز شد.