عراق تهدید سپاە علیە احزاب کرد مخالف جمهوری اسلامی را محکوم کرد

سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق تهدید فرماندە نیروی زمینی سپاە پاسداران، محمد پاکپور، علیە احزاب کرد ایرانی مخالف جمهوری اسلامی در اقلیم کردستان عراق را محکوم کرد.

به گزارش سوران خاطری، خبرنگار صدای آمریکا در اربیل، تحسین الخفاجی در مصاحبەای با تلویزیون «روداو» ضمن محکوم کردن تهدیدهای اخیر آقای پاکپور، گفت: «بغداد بە هیچ کس اجازە نمی‌دهد امنیت و آرامش عراق را تهدید کند.»

سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق با تاکید بر حاکمیت یگانه عراق گفت که آن کشور اجازه نمی‌دهد امنیتش از سوی هیچکس مورد تهدید قرار گیرد و اگر اختلاف نظری وجود دارد باید از طریق مذاکره حل و فصل شود، اما استفاده از نیروی نظامی علیه عراق و علیه حاکمیت آن مردود است.

روز دوشنبه ۱۵ شهریور، فرماندە نیروی زمینی سپاە پاسداران، در دیدار از مناطق مرزی شمال غرب ایران، احزاب سیاسی کرد مخالف جمهوری اسلامی را بە «حملات کوبندە» تهدید کرد و از مردم خواست از مناطق نزدیک بە مقرهای این احزاب دوری کنند.

احزاب مخالف جمهوری اسلامی می‌گویند مقر آنها محل زندگی کودکان و خانوادەهای پناهجویان سیاسی است.

چند تن از مقامات این احزاب از عراق و نیروهای ائتلاف خواسته‌اند از هر طریقی می‌توانند تهدیدات سپاە پاسداران را متوقف کنند.

مرکز ھمکاری احزاب کردستان ایران در بیانیەای ایران را مسئول ھرگونە خسارات جانی و مالی غیرنظامیان دانسته است.

دولت مرکزی عراق و مقامات اقلیم کردستان پیش‌تر نیز اعلام کردە بودند کە استفادە از خاک آنها به عنوان پشت جبهە توسط نیروهای مخالف جمهوری اسلامی برای عملیات نظامی در ایران قابل قبول نیست.