خانه / اخبار مهم روز / نرگس محمدی: در تظاهرات علیه طالبان در تهران ماموران نیروی انتظامی “جلادوار و تجاوزگرانه” به زنی تعرض جنسی کردند

نرگس محمدی: در تظاهرات علیه طالبان در تهران ماموران نیروی انتظامی “جلادوار و تجاوزگرانه” به زنی تعرض جنسی کردند

روز چهارشنبه ۱۷ شهریور عده‌ای برای حمایت از مردم افغانستان و اعتراض به آنچه دخالت پاکستان در امور آن و پشتیبانی از اسلامگرایان افراطی طالبان عنوان می‌شود، اقدام به برگزاری یک تجمع اعتراضی مقابل سفارت اسلام‌آباد در تهران کردند.
مطابق گزارش‌ها، تصویرها و ویدئوهایی که در فضای مجازی منتشر شده این تظاهرات مسالمت‌آمیز با برخورد خشن ماموران نیروی انتظامی و افراد “لباس شخصی” روبرو شد و عده‌ای بازداشت شدند.
نرگس محمدی، فعال مدنی و نایب رئیس کانون مدافعان حقوق بشر که در این تظاهرات شرکت کرده و برای چند ساعت بازداشت شده از ضرب و شتم برخی از حاضران و رفتار خشن ماموران نیروی انتظامی با شماری از تجمع‌کنندگان خبر می‌دهد.

نرگس محمدی، فعال مدنی می‌گوید در تظاهرات حمایت از مردم افغانستان مقابل سفارت پاکستان در تهران به عده‌ای تعرض شد. او روایت می‌کند در این تظاهرات ماموران نیروی انتظامی “جلاوار و تجاوزگرانه” به زنی تعرض جنسی کرده‌اند.
“وحشیگری و رفتار طالبانی” نیروی انتظامی
او در گزارشی که در صفحه شخصی خود در اینستاگرام منتشر کرد برخورد خشونت‌آمیز با برخی معترضان را “گوشه‌ای از وحشیگری و بی‌رحمی و رفتار طالبانی یونیفرم پوشان نیروی انتظامی” خوانده است.
نرگس محمدی،‌ نایب رئیس و سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر، نیز با انتشار متنی در صفحه اینستاگرام خود از «تعرض جنسی» به یک زن بازداشتی در تجمع حمایتی از مردم افغانستان در روز چهارشنبه ۱۷ شهریور ماه را داد و نوشت، نیروهای انتظامی «جلادوار و تجاوزگرانه» در این اعتراضات به زنی تعرض جنسی کرده‌اند.
این فعال مدنی همچنین با اشاره به گفته‌های اخیر سپیده قلیان و بازداشت‌ همراه با خشونت برخی معترضان و ضرب و شتم آنها توسط نیروهای انتظامی در این تجمعات، این برخورد‌های خشونت‌آمیز را «گوشه‌ای از وحشیگری و بی رحمی و رفتار طالبانی یونیفرم پوشان نیروی انتظامی» عنوان کرد.

narges_mohamadi_51
تعرض جنسی به زنان حتی در دستگیری ها وجود دارد.
روز چهارشنبه بازداشت ها همراه با خشونت بود. پیر زن افغانستانی زیر لگد چند مامور نیروی انتظامی، یک پسر جوان با موهای بلند زیر مشت و لگدهای چکمه پوشان بی رحم، جوانی قدبلند و لخت شده که بی پروا به دیوار کوبیده میشد، گوشه ای از وحشیگری و بی رحمی و رفتار طالبانی یونیفرم پوشان نیروی انتظامی بود که فریادم را وسط خیابان در آورده بود.
ما چهارزن را داخل ون پرت کردند. ناگهان فریاد بی قرار زنی را شنیدیم که ماموران به سمت ون می آوردند. وحشیانه کف ون انداختند. بی شرم ها جلادوار و تجاوز گرانه نوک سینه هایش را گرفته و انقدر محکم فشار دادند که مقاومتش برای بازداشت را بشکنند و بتوانند سوار ون کنند. تعرض صورت گرفته را در بازداشتگاه وزرا به تیم بازجویی گفتیم و همه مان شهادت دادیم . بازجو هیچ نگفت فقط سرش را پایین انداخت و این زن با شرف، نه تنها مرعوب رفتار زشت و متعرضانه ماموران حین بازداشت نشده بود، بلکه انجا هم به بازجوها شکایت کرد و پاسخ های محکم و منطقی به آنها داد. در قلبم از امید لبریز بودم . به شعاری که در تجمع دادم بیش از شعار،باور پیدا کردم.
از کابل تا تهران ، با اتحاد زنان ، بیرون روند طالبان.
یاد صحبت های دوست عزیزم سپیده قلیان افتادم. رییس سازمان زندان ها با دوربین و فیلمبردار جلوی سپیده در زندان بوشهر ایستاده و سوال می کند آیا به شما تجاوز و تعرض جنسی شده؟ تا زندانی را در موقعیت پاسخ خیر قرار دهد. سپس ادامه داده این نرگس محمدی ادعا می کند،شده!دوباره می گویم تعرض جنسی نه فقط در سلول ها توسط بازجویان بی نام و نشان بلکه توسط ماموران نیروی انتظامی یونیفرم پوش در خیابان انجام می شود. روی واقعیت خاک‌ نپاشید.
خانم محمدی در انتها افزود: «دوباره می‌گویم تعرض جنسی نه فقط در سلول‌ها توسط بازجویان بی نام و نشان بلکه توسط ماموران نیروی انتظامی یونیفرم پوش در خیابان انجام می‌شود. روی واقعیت خاک‌ نپاشید