گروسی: دولت جدید ایران باید به توافق‌های سابق پایبند بماند یا جایگزین‌هایی بر آن ارائه دهد

آژانس: نظارت‌ بر تاسیسات هسته‌ای ایران تا چند روز دیگر از سرگرفته می‌شود

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که مذاکرات درباره ذرات اورانیوم پیدا شده در تاسیسات هسته‌ای اعلام نشده ایران برای مدتی به طول خواهد کشید.

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی یکشنبه، 12 سپتامبر، اعلام کرد که روند نظارت بر تاسیسات هسته‌ای ایران به زودی و تا چند روز دیگر از سرگرفته می‌شود.

مدیر آژانس در یک کنفرانس خبری پس از بازگشت از تهران، گفت: «دیدار امروز من در تهران به حل شدن موضوع قطع ارتباط با ایران انجامید.»

او ضمن اشاره به توافق درباره ازسرگیری عملیات نظارت بر تاسیسات هسته‌ای ایران گفت از همه امکانات و ابزارهای فنی لازم برای جمع‌آوری اطلاعات و زیرنظر گرفتن فعالیت‌های هسته‌ای ایران برخوردار هستیم.

او همچنین تاکید کرد که «دولت جدید ایران باید به توافق‌های سابق پایبند بماند یا جایگزین‌هایی را بر آن ارائه دهد.»

گروسی همچنین گفت که مذاکرات درباره ذرات اورانیوم پیدا شده در سایت‌های هسته‌ای اعلام نشده ایران مدتی به درازا خواهد کشید.

شایان ذکر است که آژانس روز گذشته در بیانیه‌ای مشترک با محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرد که مقامات ایرانی موافقت کردند تا به بازرسان بین‌المللی برای تعمیر و نگهداری تجهیزات نظارتی محدودی و جایگزینی کارت‌های حافظه مخصوص آنها در تعدادی از سایت‌های هسته‌ای اجازه دهند. با این حال اما آژانس توضیح داد که تا کنون امکان اطلاع از ویدیوهای ضبط شده از دوربین‌های مدار بسته این تاسیسات برای آن میسر نشده است