وکیل امیرحسین مرادی از وضعیت وخیم بیماری پوستی این زندانی سیاسی خبر داد

اوکیل امیرحسین مرادی، از معترضان بازداشت‌شده در آبان ۹۸، عکسی از بیماری پوستی این زندانی سیاسی منتشر کرد و از وخامت حال او خبر داد.

بابک پدرام نیا در حساب توییتری خود نوشت: «جناب محسنی اژه‌ای امروز فرمودید که اگر در بازداشت اتفاقی برای زندانی بیفتد مسئولیتش با قاضی است! عرض می کنم بنده برای شما نامه نوشتم که حال مولکم وخیم است و قاضی توجهی نمی کند؛ دفتر شما توجهی نکرد! مسئولیت جان موکلم بر عهده کیست؟!»

امیرحسین مرادی، متولد سال ۱۳۷۳ در تهران است؛ وی دارای مدرک دیپلم کامپیوتر است و تا پیش از بازداشت، در تهران فروشنده موبایل، کامپیوتر و نرم‌افزار بوده است.

جناب @Ejei_com امروز فرمودید که اگر در بازداشت اتفاقی برای زندانی بیفتد مسئولیتش با قاضی است! عرض می کنم بنده برای شما نامه نوشتم که حال مولکم وخیم است و قاضی توجهی نمی کند؛ دفتر شما توجهی نکرد! مسئولیت جان موکلم بر عهده کیست؟! #امیرحسین_مرادی pic.twitter.com/WDnpbkCigB

— Babak Paknia (@DrPaknia) September 16, 2021
امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی، پیش‌تر در تاریخ ۲۵ آبان ماه ۹۸، در تجمعات اعتراضی آبان‌ماه در محله ستارخان تهران شرکت کردند.

امیرحسین مرادی در تاریخ ۲۸ آبان ۹۸ از طریق فیلم دوربین‌های مداربسته شناسایی و توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. آقای مرادی پس از حدود یک ماه نگهداری در یکی از سلول‌های انفرادی در بندهای ۲۴۰ و ۲۰۹ زندان اوین و با پایان مراحل بازجویی، به زندان تهران بزرگ منتقل شد.

باید خبر را درست نوشت:

امیرحسین_مرادی دارد در زندان #شکنجه می‌شود

امیرحسین مرادی زیر شکنجه است

جمهوری اسلامی دارد امیر حسین را شکنجه می‌کنند

امیرحسین مردای از بیماری رنج نمیکشد او از شکنجه جمهوری اسلامی رنج میکشد.

وضعیت امیرحسین مرادی به خاطر شکنجه در زندان وخیم شده است

— Masih Alinejad 🏳️ (@AlinejadMasih) September 17, 2021
امیرحسین مرادی در زمان بازداشت در بازداشتگاه پلیس امنیت گیشا و بازداشتگاه‌های امنیتی در زندان اوین، و در جریان مراحل بازجویی، توسط مأموران وزارت اطلاعات مورد ضرب و شتم قرار گرفت و اعترافات اجباری تلویزیونی تحت فشار از او اخذ شد.

احکام بدوی امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی، ۴ماه ونیم قبل، از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی صادر شده بود. دادگاه انقلاب این ۳ نفر را  به اتهام «مشارکت در تخریب و تحریق به قصد مقابله با نظام» به اعدام، ۳۸ سال زندان و ۲۲۲ ضربه شلاق محکوم کرد.

۱۵۰۰ تصویر @1500tasvir

هفتم تیر نوشت:

در مدتی که #امیرحسین_مرادی در آگاهی شاپور بود به داروهایش دسترسی نداشت. بیماری‌اش عود کرد و سرتاسر پوست تنش زخم شد؛ هر چه می‌خورد بالا می‌آورد و چندین بار با برانکارد به بهداری منتقل شد.

و حال این زندانی سیاسی بدتر و بدتر شد…#حق_حیات https://t.co/CrdLSlTqLF

— Saghi Laghaie (@SaghiLaghaie) September 17, 2021
حکم اعدام برای این سه زندانی سیاسی با واکنش گسترده مواجه شد و یکشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۸ خبرگزاری فارس اطلاعیه از وکلای سه متهم منتشر کرد که خبر می‌داد درخواست وکلای پرونده برای اعاده دادرسی مطابق ماده ۴۷۴ قانون آیین دادرسی کیفری توسط رئیس دیوان عالی کشور پذیرفته شده و پرونده برای بررسی محدد به یکی از شعب دیوان عالی ارجاع داده شده‌است. مطابق با این تصمیم اجرای حکم تا زمان تعیین تکلیف نهایی متوقف شده‌است.