موشک‌های سپاه تحت تدابیر شدید امنیتی به اماکن تمرکز شبه‌نظامیان فرقه‌گرای وابسته به تهران در منطقه المعدان در شمال سوریه منتقل شد

منابع خبری سوریه گزارش دادند که عناصر سپاه پاسداران ایران در سوریه موشک‌های «برکانH2» خود را از انبار اسلحه شبه‌نظامیان وابسته به این ارگان تروریستی در نزدیکی منطقه باستانی «الشبلی» واقع در صحرای المیادین در شرق استان دیرالزور به استان الرقه در شمال سوریه منتقل کردند.

طبق این گزارش این موشک‌ها شنبه، 25 سپتامبر، به وسیله کامیون‌های بزرگی با تدابیر شدید امنیتی به مناطق و نقاط تمرکز شبه‌نظامیان وابسته به ایران در منطقه المعدان در حومه شرقی الرقه انتقال داده شدند.

به گفته منابع دیدبان حقوق بشر سوریه، تاکنون هیچ اطلاعاتی در مورد دلایل انتقال موشک‌های سپاه پاسداران ارائه نشده که آیا سپاه و شبه‌نظامیان وابسته به آن در حال آماده‌سازی برای هدف قرار دادن پایگاه‌ها و اماکن ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا در شرق فرات هستند یا به دلایل دیگری آن موشک‌ها را انتقال دادند.

دیدبان حقوق بشر سوریه در اواسط ماه جاری، از کشته شدن 3 نفر از شبه‌نظامیان «الحشد الشعبی» وابسته به ایران در یک حمله هوایی که خودروها و کامیون‌های این شبه نظامیان را در حومه البوکمال در مرزهای سوریه و عراق هدف قرار داده بود، خبر داد.

در این حمله هوایی ناشناس 3 کامیون شبه‌نظامیان وابسته به ایران کاملا منهدم و تعدادی از نیروهای آنها کشته و زخمی شدند.

دیدبان حقوق بشر سوریه، در پنجم ژوئیه، گذشته گزارش داده بود که نیروهای حشد الشعبی عراق و سپاه پاسداران ایران تعداد زیادی موشک «ساخت ایران» را از داخل قلعه باستانی الرحبه واقع در در نزدیکی المیادین در حومه شرقی دیرالزور خارج کرده و به جاهای دیگری انتقال دادند.

به گفته منابع دیدبان حقوق بشر سوریه شبه‌نظامیان وابسته به ایران این موشک‌ها را با کامیون‌هایی تحت حفاظت شدید خارج کرده و به مناطق «تل البطین» و منطقه «حاوی» در المیادین یعنی همان مناطقی که ایران شبه‌نظامیان وابسته به ایران در آنجا متمرکز هستند انتقال داده‌اند.

شبه‌نظامیان وابسته به ایران در ماه مه گذشته نیز سکوهای پرتاب‌ موشک در این منطقه نصب کرده بودند که سمت این موشک‌ها به سوی شرق فرات در منطقه نفتی سوریه جایی که تحت کنترل نیروهای سوریه دموکراتیک قرار گرفته بود، هدف‌گیری شده بود.