زیان ۲۰۰ هزار میلیاردی رهبر به مردم ایران: مصلای نیمه تمام بزرگ تهران

مصلای بزرگ تهران دارای یک میلیون متر مربع زمین می باشد. بر طبق گزارش اخیر بانک مرکزی قیمت متوسط زمین در تهران متری ۱۰۰ میلیون تومان بوده و قیمت زمین ناحیه عباس آباد با توجه به موقعیت متری ۱۵۰ میلیون تومان ارزیابی می شود، که قیمت کل زمین مصلی معادل ۱۵۰ هزار میلیارد تومان ارزیابی می گردد، اگر به همان نسبت قیمت ساخت بنا ها در این زمین ۵۰ هزار میلیارد تومان ارزیابی شود، قیمت کل مصلی تاکنون حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان می گردد. بر طبق اسناد با توجه به دستور خمینی، تصدی و مجری امور مصلی بزرگ تهران بر عهده امام جمعه وقت تهران آقای خامنه ای بوده است.

اسناد سال ۱۳۶۷:

بسمه تعالی

محضر مبارک رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خمینی (مدظله العالی)

السلام عليكم و رحمة الله

به دنبال نیاز به ایجاد مصلای تهران و در پی جستجو و بررسی چند ساله، محلی مناسب در قسمت شمال مرکزی تهران (عباس آباد) که در مالکیت شهرداری است شناسایی شد و طرح مناسب و جامعی پس از مشورت فراوان و به مسابقه گذاشتن میان مهندسان داخلی و خارجی، تهیه شد.

از آنجا که مشکلات حقوقی و ثبتی و تشریفات انتقال قانونی به این زودی ها قابل حل نیست و مشکلات اقامه ی نماز جمعه تهران در دانشگاه، روز افزون است و به نظر می رسد که این کار باید به همت و اراده حضرتعالی به سرانجام برسد، لذا استدعا دارد اجازه فرمایید مقدار یک میلیون متر مربع از اراضی مزبور در حد فاصل خیابان شهید بهشتی به سمت شمال که قسمت اعظم آن نیز با موافقت شهرداری محصور گردیده و در اختیار مصلا است به ساختمان مصلا و تا حد لازم در محور قبله از شمال آن برای سایر مرافق اختصاص یابد و تصدی امور آن با امام جمعه تهران باشد .

سید علی خامنه ای – اکبر هاشمی رفسنجانی

پاسخ امام خمینی چنین بود:

بسمه تعالی انشاء الله در کنار ساختن مصلای تهران در ساختن بینش کفر ستیزی مسلمانان موفق باشید، ضمنا سادگی مصلی باید یادآور سادگی محل عبادت مسلمانان صدر اسلام باشد و شدیدا از زرق و برق ساختمانهای مساجد اسلام آمریکایی جلوگیری شود. | خداوند تمامی دست اندرکاران برپاکننده مساجد الله را تأیید فرماید.

روح الله الموسوی الخمینی

۲۴/۸/۶۷

با توجه به اینکه آقای خامنه ای از جانب خمینی مجری ومتصدی این طرح بوده و بر طبق استاندارد زمان اجرای این پروژه ۵ سال بوده و او بعد از سی و سه سال این کار را انجام نداد و یک مخروبه تحویل داده است که برای ملت ایران ۲۰۰ هزار میلیارد تومان آب خورده است، باید مواخذه شود.