مایکروسافت: هکرهای مرتبط با ایران شرکت‌های صنایع پیشرفته دفاعی را هدف قرار دادند

شرکت «مایکروسافت» اخیرا گزارشی منتشر کرده که نشان می‌دهد هکرهای مرتبط با حکومت ایران، به برخی شرکت‌های فناوری دفاعی در غرب و خاورمیانه حمله سایبری کرده و در برخی موارد موفق به نفوذ به آنها شده‌اند.

به گزارش وبگاه «هیل»، دوشنبه 11 اکتبر 2021، مطابق برآورد «مرکز اطلاعات تهدیدات» و «واحد امنیت دیجیتال» مایکروسافت، «زنجیره‌ای از فعالیت‌های سایبری» جدید مرتبط با ایران، از ماه ژوئیه امسال صدها حساب «مایکروسافت آفیس 365» متعلق به شرکت‌های دفاعی آمریکایی و اسرائیلی، بنادر مهم خلیج، و شرکت‌های حمل و نقل دریایی بین‌المللی را هدف قرار داده ‌است.

هکرهای مرتبط با حکومت ایران همچنین شرکت‌های دفاعی که با اتحادیه اروپا و دولت‌های آمریکا و اسرائیل در زمینه تولید فناوری هواپیماهای بدون سرنشین، ماهواره‌ها، و سیستم‌های ارتباطی واکنش اضطراری همکاری می‌کنند را هدف قرار داده‌اند.

مایکروسافت تاکید کرد که اکثر حملات، که از طریق «تلاش برای دستیابی به رمز عبور» صورت گرفته، ناموفق بوده، و هکرها تنها موفق شده‌اند به چیزی کمتر از بیست سازمان نفوذ کنند، که مایکروسافت با آنها تماس گرفته و اطلاع داده است.

بر اساس ارزیابی مایکروسافت، این حملات سایبری برای ردیابی سرویس‌های امنیتی دشمن و سازمان‌های حمل و نقل دریایی در خاورمیانه را حکومت ایران به منظور «تقویت برنامه‌های امنیتی خود» صورت داده است. دستیابی به تصاویر ماهواره‌ای تجاری و برنامه‌های حمل و نقل اختصاصی و فهرست اسامی می‌تواند به ایران در «تقویت برنامه ماهواره‌ای در حال توسعه‌اش» کمک کند.

این شرکت نتیجه می‌گیرد که «با توجه به حملات سایبری و نظامی ایران به اهداف کشتیرانی و دریایی، مایکروسافت معتقد است که این خطرات علیه شرکت‌های فعال در این حوزه‌ها افزایش یافته است. ما مشتریان خود در این صنایع و مناطق جغرافیایی را تشویق می‌کنیم تا اطلاعات موجود در این گزارش امنیتی را برای دفاع از خود در برابر تهدیدات مذکور مطالعه کنند.»