رابرت مالی: با ابزارهایی غیر از دیپلماسی مانع دست‌یابی ایران به سلاح هسته‌ای می‌شویم

ایالات متحده تلاش‌های خود را بر روند دیپلماسی و رایزنی‌ با متحدان خود در منطقه خلیج و خاورمیانه برای بررسی همه گزینه‌ها متمرکز می‌کند
رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران تاکید کرد که واشینگتن ابزار دیگری غیر از دیپلماسی را برای ممانعت از دست‌یابی ایران به سلاح هسته‌ای به‌کار خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری‌ها رابرت مالی دوشنبه، 25 اکتبر، ضمن اشاره به این‌که ایالات متحده آمریکا به ادامه روند دیپلماسی با ایران متعهد است، گفت اما اگر ایران حاضر به ادامه مذاکرات نشود، توافق هسته‌ای سابق برای مذاکره فاقد اعتبار خواهد شد.

او همچنین گفت که واشینگتن ابزارهای دیگری غیر از دیپلماسی را برای جلوگیری از دست‌یابی ایران به سلاح هسته‌ای استفاده خواهد کرد.

رابرت مالی در ادامه تاکید کرد که ایالات متحده بر روند دیپلماسی و رایزنی‌ با متحدان خود در منطقه خلیج و منطقه خاورمیانه برای بررسی همه گزینه‌ها تمرکز خواهد کرد.

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران ضمن ابراز «عدم مخالفت با گفت‌وگوهای میان تهران و اروپایی‌ها در بروکسل«، در عین حال تاکید کرد که «این گفت‌وگوها نباید به ضرر مذاکرات وین میان ایران و گروه 1+4 تمام شود.»

شایان ذکر است که پیشتر رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ضمن اشاره به «ضعف» بازرسی‌ها در تاسیسات هسته‌ای ایران درباره ادامه ممانعت تهران از ورود بازرسان آژانس به تاسیسات اتمی کرج، هشدار داد اگر روند دیپلماسی برای حل پرونده هسته‌ای ایران با شکست مواجه شود، سناریوی «کره‌شمالی» مجددا و این‌بار در خاورمیانه تکرار خواهد شد.