شهردار اهواز: در شهرداری اهواز کارکنانی داریم که حضور ندارند اما حقوق می‌گیرند

رضا امینی، شهردار اهواز، با اشاره به بدهی ۶۰۰ میلیارد تومانی شهرداری اهواز و مشکلات کارگری، گفت: کارکنانی داریم که حضور فیزیکی در شهرداری ندارند اما حقوق دریافت می‌کنند یا در نهادهای دیگر مامور به خدمت هستند. کار به جایی رسیده که هر کس تکه‌ای از شهرداری را کنده و برده است.

امینی با اشاره به مشکلات مختلف شهر اهواز افزود: اهواز سومین شهر از نظر وسعت و هشتمین شهر از نظر جمعیت در کشور است اما مشکلات عدیده‌ای در بافت‌های ناکارآمد شهر و سکونتگاه‌های غیر رسمی آن وجود دارد و فقر و بی عدالتی مردم را رنج می‌دهد.

شهردار اهواز درباره ترمیم شبکه موجود فاضلاب شهر اهواز گفت: طرح جامع دفع آب‌های سطحی که مطالعه شده و به تصویب رسیده است، زمان و منابع زیادی را می‌طلبد و فعلا تا زمان گشایش و اجرای این طرح، چاره‌ای جز ترمیم شبکه ترکیبی دفع آب‌های سطحی و فاضلاب نداریم.

امینی درباه وضعیت نظافت شهر اهواز گفت: وضعیت رفت و روب و نظافت اهواز فاجعه‌بار است، حداقل بین کلانشهرها، شهری با این وضعیت اهواز ندیده‌ام.

شهردار اهواز درباره دیگر مشکلات شهرداری اهواز گفت: سرقت بی‌رویه تجهیزات شهری نیز در اهواز رخ می‌دهد. نخاله‌ای که باید در جای مشخص دفن شود نیز به راحتی در یک پروژه عمرانی در مرکز شهر تخلیه می‌شود. این مسائل به دلیل این است که شهرداری در انجام وظایف خود ناتوان شده است. باید این اقتدار به شهرداری برگردد. کار به جایی رسیده است که هر کسی رسیده یک تکه از شهرداری را کنده و برده است. امکانات، املاک و منازلی از شهرداری اهواز در اختیار افرادی هستند که هیچ سمتی در شهرداری ندارند و بازنشسته هستند.