اتحادیه اروپا تحریم‌هایی را علیه 4 وزیر رژیم سوریه اعمال کرد

تحریم‌های تازه شمار افراد تحریم شده از سوی اتحادیه اروپا در سوریه را به 287 نفر رساند

اتحادیه اروپا، تحریم‌هایی را علیه چهار وزیر جدید دولت سوریه، وضع کرد و آن‌ها را به نقش داشتن در سرکوب و کشتار مداوم غیرنظامیان در این کشور جنگ زده، متهم کرد.

اتحادیه اروپا دوشنبه، 15 نوامبر، یک سلسله تحریم‌هایی را علیه وزیر بازرگانی، اطلاع رسانی، امور اجتماعی و کار سوریه اعمال کرد که شامل مسدود کردن دارایی‌ها و ممنوعیت سفر به خاک اروپا می‌شود.

این اتحادیه تصریح کرد که این چهار وزیر، به مشارکت و نقش داشتن در« سرکوب خشونت‌آمیز اعمال شده از سوی رژیم سوریه علیه غیرنظامیان» متهم هستند.

با اعمال تحریم‌های جدید، شمار افرادی از اعضای رژیم سوریه که در فهرست تحریم‌های اروپایی قرار گرفته‌اند، به 287 نفر افزایش یافت.

فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه همچنین شامل هفتاد مرکز و نهاد از جمله سازمان‌ها، بانک‌ها و شرکت‌هایی می‌شود که همه آنها به دلیل سود بردن از روابط خود با رژیم حاکم بر سوریه، هدف این تحریم‌ها قرار گرفته‌‌اند.

شایان ذکر است که اتحادیه اروپا از سال 2011، اعمال تحریم‌ها علیه رژیم سوریه را آغاز کرد.

این تدابیر همچنین شامل ممنوعیت واردات نفت و محدودیت سرمایه گذاری، مسدود کردن دارایی‌های بانک مرکزی سوریه در اتحادیه اروپا و محدودیت صادرات تجهیزات و فناوری‌هایی است که می‌توانند برای سرکوب غیرنظامیان یا شنود تلفن‌ یا زیر نظر گرفتن فعالیت آن‌ها در اینترنت، مورد استفاده قرار گیرند.