خانه / اخبار مهم روز / عبدربه منصور هادی، : «ملت یمن به هر قیمت ممکن حاضر به قبول تجربه ایران نیست »

عبدربه منصور هادی، : «ملت یمن به هر قیمت ممکن حاضر به قبول تجربه ایران نیست »

رئیس جمهوری یمن: می گوید:مردم یمن هرگز «تجربه ایران» را نخواهند پذیرفت
عبدربه منصور هادی تاکید کرد که شبه‌نظامیان حوثی و حامیانشان در تهران هیچ اعتنایی و توجهی جدی به موضوع صلح ندارند

عبدربه منصور هادی، رئیس‌ جمهوری یمن تاکید کرد که «ملت یمن به هر قیمت ممکن حاضر به قبول تجربه ایران نیست و با اتکا به اراده مردمی برای داشتن میهنی برخوردار از امنیت، عدالت و ثبات پیروز خواهد شد.»

رئیس جمهوری یمن پنج‌شنبه، 25 نوامبر، پس از دریافت استوارنامه هوبرت جوزف یگز، سفیر آلمان، کلایو آکوالینا سیبیانول، سفیر مالت و الکسیس کنستانتو پائولوس، سفیر یونان، خاطرنشان کرد که شبه‌نظامیان حوثی و حامیان آنها در تهران، تعاملی جدی با موضوع صلح ندارند که این رویکرد آنها تحت تاثیر توطئه‌های تهران علیه مردم یمن و به طور کلی منطقه است.

منصور هادی همچنین از پشتیبانی و کمک جامعه جهانی به یمن و دولت قانونی آن و همچنین تلاش‌های کشورهای ائتلاف به رهبری سعودی قدردانی کرد که از یمن در تمامی مواضع و شرایط، حمایت و پشتیبانی می‌کنند.

او همچنین اهمیت حمایت از یمن در شرایط کنونی در ابعاد و جنبه‌های مختلف و از جمله آن ابعاد اقتصادی و انسانی را خاطر نشان کرد.

ادامه نبرد علیه شبه‌نظامیان حوثی در مأرب
از سویی، ائتلاف عربی حمایت از دولت قانونی یمن، پنج‌شنبه، 25 نوامبر، از اجرای چندین رشته عملیات علیه مواضع و تجمع‌های شبه‌نظامیان حوثی در استان مأرب خبر داد.

ائتلاف عربی در بیانیه خود توضیح داد که از ارتش یمن، در راستای پیشروی در مأرب با هدف دفاع و محافظت از جان غیرنظامیان پشتیبانی می‌کند.

ائتلاف عربی افزود که در ادامه عملیات‌های آن بیش از 60 نفر از شبه‌نظامیان حوثی در مأرب کشته شدند و 5 خودرو نظامی آنها نیز منهدم شد.

به گفته ائتلاف عربی، نیروی هوایی ائتلاف ظرف 24 ساعت، 8 عملیات هدف‌گیری را علیه حوثی‌ها در استان مأرب اجرا کرد.

شایان ذکر است که شبه‌نظامیان نیابتی ایران به‌رغم همه فراخوان‌ها و هشدارهای بین‌المللی درباره خطر شدید برای میلیون‌ها آواره‌ یمنی که در این استان در چادرها زندگی می‌کنند، از فوریه گذشته به حملات خود به استان نفت‌خیز مأرب، ادامه می‌دهند