گراهام: رژیم ایران ریشه اصلی شرارت‌ها و عامل هرج و مرج در منطقه است و جهان برای متوقف کردن رفتار خرابکارانه تهران باید به این کشور هشدار دهد

گراهام: رژیم ایران ریشه اصلی شرارت‌ها و عامل هرج و مرج در منطقه است و جهان برای متوقف کردن رفتار خرابکارانه تهران باید به این کشور هشدار دهد.مارکو روبیو، سناتور جمهوریخواه و یکی از اعضای برجسته کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا چهارشنبه 12 ژانویه تاکید کرد، شبه نظامیان حوثی عوامل ایران برای بی ثبات کردن منطقه هستند.

او در مصاحبه با العربیه، درباره آزادسازی استان شبوه، گفت که شبه‌نظامیان مورد حمایت تهران، خاک سعودی و شهروندان این کشور را هدف قرار می‌دهند.

او افزود: «تا زمانی که حوثی‌ها به عنوان نیروی نیابتی برای رژیم ایران فعالیت کنند، ما با مشکل مواجه خواهیم بود».

سناتور جمهوری‌خواه لیندسی گراهام نیز گفت، رژیم ایران ریشه اصلی بسیاری از شرارت‌ها در خاورمیانه است.او به العربیه گفت: «تهران از حوثی‌ها به عنوان نیروی نیابتی برای تجزیه یمن استفاده می‌کند».

وی افزود رژیم ایران با سوء استفاده از جنگ یمن توانسته مکررا همسایگان خود را تهدید کند.

او با اشاره به اینکه تهران به دنبال هرج و مرج در منطقه است، اظهار داشت: «جهان باید به ایران هشدار دهد که رفتار خرابکارانه خود را متوقف کند».

ایران به برقراری صلح کمک نمی‌کند
رون جانسون سناتور جمهوری خواه نیز به العربیه گفت: «ما دوست داریم شاهد صلح در یمن باشیم، اما ایران کمکی نمی‌کند».

بن کاردین، سناتور دموکرات، عضو کمیته روابط خارجی مجلس سنا نیز با تاکید بر اینکه وضعیت در یمن غم انگیز است، تصریح کرد که کمک‌های بشردوستانه برای مردم یمن یک ضرورت است.