انجمن معلمان فارس: سکوت آموزش و پرورش درباره برخوردهای ماموران با معلمان شرم‌آور است

یک روز پس از تجمع سراسری معلمان در شهرهای ایران، انجمن صنفی معلمان استان فارس ضمن محکوم کردن برخوردهای ماموران امنیتی با معلمان، سکوت مدیر آموزش و پرورش استان در این باره را «بسیار شرم‌آور و غیرقابل تحمل» خواند؛ همزمان گزارش‌هایی از برخی بازداشت‌شدگان روز گذشته منتشر شده است.

انجمن صنفی معلمان شاغل و بازنشسته استان فارس در بیانیه‌ای که روز جمعه منتشر شد، «فحاشی» و «برخوردهای زشت و زننده» لباس شخصی‌ها، نیروهای حراست و ماموران نیروی انتظامی به معلمان در تجمع روز پنجشنبه را محکوم کرد و خواستار عذرخواهی آنان شد.

این معلمان همچنین به سکوت خلیل عسکری، مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان فارس، «در حالی که همکاران وی جلوی دفترش مورد هتک حرمت و فحاشی قرار گرفتند» اشاره کرده و این سکوت را «بسیار شرم‌آور و غیرقابل تحمل» خواندند.روز پنجشنبه در جریان برگزاری چهارمین تجمع سراسری معلمان در دو ماه گذشته، شماری از معلمان در شهرهای مختلف از جمله شیراز بازداشت یا مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

به گفته شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان، سه تن از بازداشت‌شدگان در استان فارس، به نام‌های مراد نوشادی، حمید عباسی و صادق پارسایی، و همچنین دو تن از تجمع‌کنندگان در بوشهر، به اسامی محسن عمرانی و محمود ملاکی، ساعاتی پس از بازداشت آزاد شدند.

همچنین دست‌کم یک معلم در مشهد، با نام خانوادگی گلزاریان، همچنان در بازداشت است و شماری از معلمان در اعتراض به بازداشت همکار خود روز جمعه در حیاط اداره کل آموزش و پرورش تجمع کردند.

متن کامل بیانیه انجمن صنفی معلمان:

#بیانیه انجمن صنفی معلمان شاغل و بازنشسته ی #فارس در محکومیت برخوردهای ناشایست تجمع ۲۳ دی ۱۴۰۰

ضمن تقدیر و تشکر از تمامی فرهنگیان قلم به دست استوار و راست قامت استان فارس ، شیراز و شهرستان های اطراف که دوباره با حضور با شکوه خود در تجمع ۲۳ دی ماه ۱۴۰۰ ثابت کردند برای تحقق مطالبات صنفی راسخ تر از گذشته هستند .

متاسفانه امروز شاهد رفتارهای ناشایست از سوی نیروی انتظامی ، لباس شخصی ها و نیروهای حراست اموزش و پرورش در شیراز و سایر شهرستان های استان فارس بودیم . به خصوص از فرمانده ی میدان در خیابان معدل انتظار رفتار خردمندانه می رفت .

بدین وسیله به تمامی کسانی که سعی می کنند با ایجاد رعب و وحشت و ممانعت از حضور فرهنگیان در اداره ی کل آموزش و پرورش فارس و ادارات آموزش و پرورش شهرستانها که حکم خانه ی فرهنگیان را دارد ؛ اراده ی استوار و خلل ناپذیر فرهنگیان را تضعیف کنند می رسانیم که چنین برخوردهایی نه تنها اراده ی محکم فرهنگیان را در هم نخواهد شکست. بلکه مصمم تر از گذشته فریاد حق طلبی را سر خواهند داد و بر مطالبات صنفی و قانونی خود پای می فشارند .

سکوت مدیر کل جدید استان فارس جناب آقای خلیل عسکری در حالی که همکاران وی جلوی دفترش مورد هتک حرمت و فحاشی از طرف لباس شخصی ها و نیروهای حراست و ماموران نیروی انتظامی قرار گرفتند بسیار شرم آور و غیر قابل تحمل است . ایشان با سکوتی که حاکی از رضایت داشت نشان دادند که بر فرهنگیان هستند نه با فرهنگیان .
امید است ایشان هر چه سریعتر این برخوردها با معلمان فهیم را محکوم نماید و بخاطر سکوت خود از جامعه ی معلمان فارس عذرخواهی نماید .

انجمن صنفی معلمان شاغل و بازنشسته ی فارس ضمن محکومیت شدید برخوردهای زشت و زننده ی نیروی انتظامی و مخصوصا لباس شخصی ها و نیروهای حراست خواستار عذرخواهی رسمی این نیروها از فرهنگیان فرهیخته و قول عدم تکرار چنین حرکات زشتی از سوی آنان است .

انجمن صنفی معلمان شاغل و بازنشسته فارس

۲۳ دی ۱۴۰۰