تداوم اعتراضات به خودروسازان ایرانی؛ پلیس تهران: در خودروهای داخلی اگر کمی تند بپیچید چرخ‌ها باز می‌شود

تصادف مرگبار

در پی تصادف مرگبار در بهبهان در جنوب ایران و اعلام این خبر که ایربگ ۵۹ خودرو در این تصادف زنجیره‌ای باز نشده است، اعتراضات مردمی و برخی مقامات به خودروسازان داخلی ادامه دارد.
تبلیغ بازرگانی

حمیدی، رئیس پلیس راهور تهران روز یکشنبه با اشاره به باز نشدن ایربگ برخی خودروها در تصادف زنجیره‌ای بهبهان گفت: «باز نشدن ایربگ خودروها در تهران بسیار زیاد اتفاق افتاده است. در برخی خودروها اگر کمی تندتر بپیچید؛ ممکن است چرخ خودرو باز شود؛ ایربگ که جای خود دارد. بیشترین نواقص در خودروهای ایرانی است.»

پیشتر کمال هادیان فر رییس راهور کل کشور درباره این تصادف گفته بود: در همین حادثه بهبهان ایربگ هیچ خودرویی باز نشد. این چه خودرویی است که ما داریم. چرا ارابه مرگ تولید می کنیم؟ دستگاه های مسئول باید بر کیفیت خودروها نظارت کنند. چرا استانداردها رعایت نمی شود؟

وی ادامه داد: در این حادثه من تأکید کردم که حتما سهم دستگاه ها مشخص شود. نه اینکه فقط بگوییم راننده عامل حادثه بوده بلکه مشخص شود که تک تک دستگاه ها چه نقشی در این حادثه داشته اند.

بعد از او نیز معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: از میان ۲۷ خودرو ایرانی که چند روز پیش در بهبهان تصادف کردند، کیسه هوای هیچکدام از آنها عمل نکرده بود! سرهنگ جهانی گفت: ۲۸ خودرو در تصادف بهبهان آسیب جدی دیده بودند که ۲۷ تا از آن‌ها خودروهای تولیدی ایران خودرو و سایپا و فقط یکی از آن‌ها هیوندا بود و ایربگ در هیچ کدام از خودروهای ایرانی باز نشد.

بلافاصله شبکه های اجتماعی نسبت به این سخنان واکنش نشان دادند و طوفان توییتری بر علیه تولیدات خودروسازان وطنی به پا خاست. مردم در شبکه های اجتماعی از مسولان خواستند در این باره توضیح قانع کننده بدهند.

اول صبح ۲۰ دیماه، مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ضمن اعلام خبر تصادف زنجیره ای ۵۰ خودرو در محور بهبهان – رامهرمز از مرگ ۳ تن از هموطنان خبر داد و گفت علت حادثه مه گرفتگی شدید جاده بوده است.

علی جدی، نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس روز یک‌شنبه، ۲۶ دی به خبرگزاری ایلنا گفت باز نشدن این ایربگ‌ها در حالی صورت گرفته که «آپشن ایربگ را روی خودرو گذاشته‌اند و پول آن را هم از مردم گرفته‌اند.»