شورای امنیت با اجماع حملات تروریستی حوثی‌ها علیه امارات و سعودی را محکوم کرد

شورای امنیت سازمان ملل طی بیانیه‌ای به اتفاق آراء، حملات تروریستی شبه‌نظامیان حوثی به امارات و سعودی را محکوم کرد.
به گزارش «العربیه»، شورای امنیت، جمعه 21 ژانویه در بیانیه‌ای با محکوم کردن حملات ترویستی علیه امارات و سعودی، تروریسم در همه اشکال آن را خطرناک‌ترین تهدید علیه صلح و امنیت بین‌المللی دانست.

شورای امنیت با اجماع بر «لزوم بازخواست عاملان، طراحان، تامین‌کنندگان مالی و برنامه‌ریزان این اقدامات تروریستی و محاکمه آنها» تاکید کرد و از همه کشورها خواست تا در راستای تعهدات خود بر اساس قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های مربوطه شورای امنیت، همکاری گسترده‌ای با دولت امارات متحده عربی و همه مقامات ذیربط در این زمینه داشته باشند.

«اقدامات بین‌المللی برای بازخواست از حوثی‌ها»
این در حالی است که به گزارش «العربیه»، لانا نسیبه، نماینده امارات متحده عربی در سازمان ملل متحد، پس از پایان نشست شورای امنیت گفت: «شورای امنیت امروز یک صدا صحبت کرد. او افزود: «می‌بایست اقدامات بین‌المللی برای بازخواست حوثی‌ها انجام گیرد زیرا آنها نه فقط مردم امارات را تهدید می‌کنند بلکه تهدیدی علیه جامعه بین‌المللی هستند و حملات آنها، نقض آشکار قانون بین‌المللی به حساب می‌آید.»

نماینده امارات در سازمان ملل متحد با اشاره به این‌که حملات پهپادی و موشکی حوثی‌ها به‌طور ناشیانه به سوی امارات متحده عربی انجام شده‌اند، گفت حملات حوثی‌ها نقض آشکار قانون بین‌المللی است و تنها شهروندان اماراتی را تهدید نمی‌کند.

حق مشروع امارات برای دفاع از خاک خود
از سوی دیگر انور قرقاش، مشاور رئیس دولت امارت متحده عربی در واکنش به حمله تروریستی اخیر حوثی‌ها به ابوظبی، گفت که کشورش از حق قانونی و اخلاقی خود برای دفاع از سرزمین و حاکمیت خود برخوردار است.

قرقاش، جمعه 21 ژانویه، در تماس تلفنی با هانس گروندبرگ، فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد به یمن گفت، امارات برابر حملات تروریستی شبه‌نظامیان حوثی هر اقدام لازمی را انجام خواهد داد و تاکید کرد که حوثی‌ها تاکنون همه درخواست‌ها برای پایان جنگ و آتش‌بس را رد کرده‌اند.

جلوگیری از خطر اقدامات تروریستی
او با تاکید بر این که حمله تروریستی به امارات و ربودن کشتی «روابی»، نشانه جنگ‌طلبی حوثی‌ها و مخالفت آنها با راه‌حل سیاسی برای بحران یمن از سوی آنان است، افزود شبه‌نظامیان حوثی، الحدیده را به بندری برای انجام دزدی‌های دریایی و دریافت کمک‌های نظامی تبدیل کرده‌‌اند.

مرگ 3 غیرنظامی و زخمی شدن 6 نفر
شایان ذکر است که پلیس ابوظبی، دوشنبه گذشته از وقوع انفجار در 3 تانکر سوخت‌رسانی در منطقه «مصفح آیکاد 3» در نزدیکی مخازن شرکت «ادنوک» خبر داد و وقوع حادثه آتش‌سوزی محدود در منطقه تاسیسات جدید در فرودگاه بین‌المللی ابوظبی را تایید کرد.
بنا به گزارش خبرگزاری رسمی امارات «وام»، این آتش‌سوزی‌ها منجر به کشته‌شدن دو تبعه هندی و یک پاکستانی و مصدومیت 6 نفر دیگر شد.
به گزارش «رویترز» به نقل از سخنگوی حوثی‌ها، این گروه شبه‌نظامی مسئولیت حمله به ابوظبی را بر عهده گرفته است.