فرمانده «قرارگاه جهادی حضرت مهدی» وابسته به سپاه پاسداران بازداشت شد

رسانه‌های ایران به نقل از مقام‌های قضایی از بازداشت فرمانده ۱۷ ساله «قرارگاه جهادی حضرت مهدی سپاه محمد رسول الله تهران» خبر داده‌اند.

عین الله نیازی فر رئیس حوزه قضایی بخش موسیان و دشت عباس گفت: «در راستای نیابت قضائی صادره از استان قم و با همکاری نیروهای اداره اطلاعات مهرشاد سهیلی بازداشت و با قرار قانونی روانه زندان شده است.»

وی اظهار داشت: «این حوزه قضائی مجری اجرای دستور نیابت قضائی بوده و از محتوای پرونده متهم بازداشت شده مطلع نیست.»

مهرشاد سهیلی متولد سال ۱۳۸۳ است که در بسیاری از سایت و شبکه‌های اجتماعی تصاویری از او در حال دیدار با مراجع تقلید، ائمه جمعه و فرماندهان نظامی منتشر شده است. همچنین شبکه یک سیما نیز مستند اختصاصی برای معرفی این نوجوان تهیه و پخش کرد.

سهیلی پیشتر در برخی گزارش‌ها به فساد مالی، انتشار اخبار دروغ و بزرگنمایی درباره فعالیت‌هایش متهم شده است.

روزنامه فرهیختگان درباره او نوشت: « از ۲۳۱ پستی که در صفحه شخصی سهیلی منتشر شده، کمتر از ۱۵ پست- آن هم با ارفاق- مربوط به امور جهادی است. از این تعداد، ۴ پست مربوط به توزیع ماسک‌ها و الکل‌هایی است که احتمالا همراه‌اول به سهیلی اهدا کرده است. یک پست مربوط به ضیافت علوی در مناطق محروم کشور است و دو پست نیز مربوط به رزمایش کمک مومنانه‌ای است که با سرمایه همراه اول توزیع شده است. به‌عبارت ساده‌تر اگر ماسک‌ها و بسته‌های معیشتی همراه‌اول را که به‌صورت رایگان در اختیار سهیلی قرار گرفته از برنامه‌های او حذف کنیم، او براساس تصاویری که در صفحه اینستاگرامی‌اش منتشر کرده، در عمل تقریبا اقدام جهادی خاص و قابل‌توجهی انجام نداده است و تنها کارش عکس گرفتن با این مقام و آن مقام بوده است.»