بازداشت “مفسد” ۶٠٠ میلیارد تومانی در کرمان

مایی از شهر کرمان

خبرگزاری‌های جمهوری اسلامی از بازداشت “بزرگ‌ترین مفسد اقتصادی استان کرمان” خبر می‌دهند. به نوشتۀ ایسنا این فرد هنگام فروش بخشی از اموالش در کرمان شناسایی و دستگیر شده است.
تبلیغ بازرگانی

خبرگزاری ایسنا می‌نویسد که فرد بازداشت‌شده “به تحصیل ۵٩۶ میلیارد تومان (بیش از ۲۲ میلیون دلار) مال نامشروع، و اقدام به فرار از کشور” متهم است.

به گفتۀ فرمانده انتظامی استان کرمان، دادسرای تهران به پلیس امنیت اقتصادی کرمان اطلاع داده که یک محکوم فراری که از چهار سال قبل تحت تعقیب قرار داشته، به کرمان گریخته است.

به گفتۀ او، فرد مجرم که هویتش اعلام نشده، با ثبت شرکت‌های صوری، جعل اسناد و جعل ضمانت‌نامه‌های بانکی بیش از ۵٠٠ میلیارد تومان أموال غیرقانونی به دست آورده بود. او قبلاً از سوی دادسرای عمومی و انقلاب تهران به بیست سال حبس تعزیری، ضبط اموال و۷۴ ضربه شلاق محکوم شده اما با قرار وثیقه آزاد بوده است. در این صورت، معلوم نیست که مقامات قضایی به چه دلیل ناگهان تصمیم به بازداشت وی گرفته‌اند. ایسنا می‌نویسد که این فرد “پس از اطلاع از جزئیات حکم، تصمیم به فروش اموال ضبط شده و فرار از کشور می‌گیرد”. این نیز معلوم نیست که وی چگونه می‌خواسته اموال ضبط‌شده را دوباره بفروشد. این فرد همچنین به پرداخت ٨٫۵ میلیارد تومان رشوه متهم است.

به گفتۀ فرمانده انتظامی استان کرمان، مجرم قصد داشت “بلافاصله پس از فروش اموالی که به نفع دولت ضبط شده بودند و نقد کردن آنها، از مرزهای شرقی از کشور خارج شود اما طی یک عملیات ضربتی دستگیر شد”…