خانه / اخبار مهم روز / ترامپ: پایبندی به توافق اتمی با ایران برخلاف مصالح ملی آمریکا است

ترامپ: پایبندی به توافق اتمی با ایران برخلاف مصالح ملی آمریکا است

دونالد ترامپ،دبی-العربیه.نت فارسی

دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا شامگاه شنبه 29 آوریل وقت آمریکا گفت پایبندی به توافق اتمی با ایران خلاف منافع ملی آمریکا است و تاثیر منفی بر این کشور می‌گذارد.

ترامپ در سخنرانی خود در جمع طرفدارانش در پنسیلوانیا و به مناسبت صدمین روز ریاست جمهوری خود تاکید کرد «هرآنچه که ضد منافع ملی آمریکا باشد» را از میان می‌برد. او  گفت دولت باراک اوباما، رییس جمهوری پیشین آمریکا، «میراثی بسیار بهم‌ریخته» برجا گذاشته است.

او ضمن تمجید از عملکرد صد روزه خود گفت: «اولین صد روز من بسیار هیجان‌انگیز و پرثمر بوده است و در تمامی زمینه‌ها موفق عمل کرده‌ام».

او در مورد دولت اوباما گفت: «دولت قبلی نیروهای نظامی را به خارج اعزام کرد و مرزهای کشور را به فراموشی سپرد و این باعث ورود هزاران نفر مهاجر غیرقانونی به کشور شد».

او گفت دولت کنونی دستاوردهای بزرگی در امنیت و کنترل مرزها داشته است. ترامپ بار دیگر به طرفدارانش وعده داد دیوار مرزی مکزیک را خواهد ساخت. او افزود: «جهان پیام ما را دریافت کرده که اجازه عبور از مرزهای خود را نخواهیم داد».

ترامپ در مورد سیاست داخلی گفت: «ما شروع به اجرای کمپین بازگرداندن آمریکا به عظمت سابقش کرده‌ایم. ما ظرف 100 روز دستاوردهای بزرگی داشته‌ایم..  در این صد روز تصمیم‌های بزرگی گرفته‌ایم که سابقه نداشته.. دستوراتی صادر کرده‌ایم که بیشترین از زمان ریاست جمهوری ترومن تا کنون است». ترامپ گفت که به زودی «29 طرح قانونی» را که در آمریکا بی‌سابقه هستند امضا خواهد کرد.

او توضیح داد که دولت محدودیت‌های قانون کار را لغو کرده و ظرف چند ماه آینده 100 هزار شغل جدید در کشور ایجاد می‌شود. او رسانه‌های آمریکایی را متهم به انتشار خبرهای دروغ کرد.

ترامپ در مورد بحران کره گفت که چین احتمالا به حل این بحران کمک خواهد کرد.

در جریان این گردهمایی در شهر هریسبورگ، پایتخت ایالت پنسیلوانیا، طرفداران ترامپ شعارهایی حمل می‌کردند که بر روی آن نوشته شده بود «وعده‌ها داده شده، وعده‌ها محفوظ است».