تهران از حزب الله خواسته است اسرائیل را موشک باران کند

در پی سفر نادر حسن نصرالله به ایران مقامات جمهوری اسلامی ایران به او گفته اند که انتظار دارند حزب الله اسرائیل را هدف حملات موشکی قرار بدهد، در صورتی که اسرائیل تأسیسات اتمی ایران را بمباران کند. شبکۀ دوازده تلویزیون اسرائیل با اعلام این مطلب یادآوری کرده است که هفتۀ گذشته حسن نصرالله گفته بود که در صورت وقوع جنگ میان ایران و اسرائیل، حزب الله لزوماً به جانبداری از حکومت ایران وارد جنگ نخواهد شد.

با این حال، رهبر حزب الله دیروز چهارشنبه در یک سخنرانی از مردم اسرائیل خواست که “فلسطین را ترک کنند”. او گفت که به یاری مستشاران جمهوری اسلامی ایران، حزب الله قادر است هزاران راکت و موشک خود را به موشک های نقطه زن تبدیل سازد. نصرالله همچنین گفت که “دولت اسرائیل رو به زوال است و در میانۀ بحرانی گرفتار شده که به زودی پایان آن را رقم خواهد زد.”

حسن نصرالله در ادامه افزود که اسرائیل سخت نگران جنگ آینده و رویارویی با موشک های نقطه زن حزب الله علیه تأسیسات و زیرساخت های این کشور و از کار افتادن شبکۀ دفاع ضدهوایی خود در مقابل حملات گستردۀ موشکی است. حسن نصرالله گفت که حزب الله موشک های نقطه زن خود را در سراسر لبنان پراکنده کرده به طوری که اسرائیل ناچار خواهد بود که برای از میان بردن آنها وارد یک جنگ تمام عیار شود.

رهبر حزب الله در جای دیگری از اظهارات دیروز خود گفت که اسرائیلی‌ها می دانند که جنگ با ایران که قدرت منطقه ای است سخت و پرهزینه خواهد بود و کل خاورمیانه را به آتش خواهد کشید. حسن نصرالله مقاومت علیه اسرائیل را حافظ هویت لبنان دانست و مدعی شد که او در دفاع از مردم لبنان و مردم فلسطین با اسرائیل مقابله می کند. رهبر حزب الله با اشاره تلویحی به توافق های ابراهیم و عادی شدن مناسبات اسرائیل با کشورهای عرب گفت : “برخی گمان می کنند که سرنوشت اسرائیل به آیندۀ منطقه گره خورده است و به همین خاطر می کوشند مناسبات خود را با اسرائیل عادی کنند. اما، گروه های مقاومت از جمله حزب الله بر این باورند که موجودیت اسرائیل موقتی و رو به زوال است.” حسن نصرالله مدعی شد که مردم اسرائیل میلی به جنگیدن ندارند و اعتماد خود را به ارتش این کشور از دست داده‌اند در حالی که شمار فزاینده ای از آنان کشورشان را ترک می کنند.