گزارش از روز سوم جنگ در اوکراین؛ درگیری به خیابان‌های کی‌یف رسید

حمله نظامی روسیه به اوکراین روز شنبه ۲۶ فوریه (۷ اسفند) در حالی وارد سومین روز خود شده است که بر اساس گزارش‌ها جنگ تا ساعات بامدادی امروز در خیابان‌های پایتخت جریان داشته و شب گذشته تا صبح صدای انفجار و تیراندازی از هرسو به گوش می‌رسید.

اوکراین می گوید ده‌ها نفر تا کنون در حملات زمینی و هوایی روسیه کشته شده‌اند. این در شرایطی است که ده‌ها هزار تن نیز آواره شده‌اند و تلاش‌های بین المللی برای پایان دادن به عملیات تهاجمی روسیه تا کنون بی نتیجه بوده است.

آخرین تحولات و خبرهای مرتبط با جنگ در اوکراین در روز سوم را به صورت لحظه به لحظه دنبال کنید:

ویدئویی از حضور زلنسکی در کی‌یف
در این ویدئو که بامداد شنبه منتشر شده آقای زلنسکی می‌گوید: «من اینجا هستم و از کشور دفاع می‌کنم.» پیش از این برخی اخبار که از سوی رسانه‌های حامی روسیه منتشر شده بود حکایت از خروج آقای زلنسکی از اوکراین داشت.

بناهای مشهور پایتخت‌های اروپایی به رنگ پرچم اوکراین درآمدند
نمادهای سرشناس شماری از پایتخت‌های اروپایی شب گذشته به نشانه همبستگی با اوکراین در جریان تهاجم نظامی روسیه با رنگ پرچم این کشور نورپردازی شدند.
دروازه برندنبرگ در برلین، چرخ فلک عظیم لندن در کنار رودخانه تیمز و برج ایفل در پاریس از جمله این سازه‌های نمادین بودند.

زلنسکی: من هنوز در کی‌یف هستم

همزمان با نبردهای سنگین در خیابان های پایتخت ولودمیور زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، با انتشار فیلمی در حساب توییتر شخصی خود با رد شایعات در خصوص خروج از کشور گفت همچنان در کی‌یف حضور دارد.

این در حالی است که خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از یک مقام اطلاعاتی آمریکا گفته است آقای زلنسکی پیشنهاد واشنگتن برای کمک به او جهت خارج شدن از اوکراین را رد کرده و گفته است «نبرد اینجاست. من یه مهمات نیاز دارم، نه یک تاکسی».