خانه / اخبار مهم روز / همکاری دو نهاد مالی بزرگ جهان برای افزایش کمک‌‌های اضطراری به اوکراین

همکاری دو نهاد مالی بزرگ جهان برای افزایش کمک‌‌های اضطراری به اوکراین

روسای بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول از همکاری این دو نهاد بزرگ مالی جهان برای افزایش میزان حمایت‌های مالی اضطراری از اوکراین خبر دادند.

کریستالینا جورجیوا رییس صندوق بین‌المللی پول و دیوید مالپاس، رییس بانک جهانی، ضمن هشدار نسبت به افزایش تهدید جنگ به کشورهای دیگر، اعلام کردند طی هفته‌های آینده میلیاردها دلار کمک‌های مالی دیگری به اوکراین خواهند کرد.

هم‌زمان روسای این دو نهاد مالی با اشاره به سیر صعودی قیمت کالاها و افزایش تورم، هشدار دادند که در صورت ادامه درگیری‌ها میان روسیه و اوکراین بازارهای مالی با اوضاع بدتری مواجه خواهند شد.

در همین راستا، جنت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا با اشاره به آمادگی گروه «جی۷» برای اعمال فشارهای مالی بیشتر علیه روسیه، گفت: گروه هفت برای مسدود کردن دارایی‌های خواص روسیه کارگروه تشکیل می‌دهد و به قطع دسترسی موسسه‌های مهم مالی روسیه به سوئیفت ادامه می‌دهد.

از سوی دیگر بانک مرکزی اروپا دستور به تعطیلی شعبه اسبربانک، بزرگ‌ترین بانک روسیه داد و مسترکارد و ویزا دسترسی چندین موسسه مالی روسیه را به شبکه خود قطع کردند.

علاوه بر اعمال تحریم‌های مالی، بسیاری از نهادهای ورزشی و هنری در سراسر جهان نیز روسیه را تحریم کردند و اثرات این تحریم‌ها و سقوط ارزش روبل به تدریج در وضعیت روزمره روسیه و شهروندانش بروز می‌کند.