بن فرحان به رابرت مالی: « پشتیبانی ایران از شبه‌نظامیان تروریستی که امنیت و ثبات خاورمیانه و جهان را تهدید می‌کنند باید متوقف شود»

شاهزاده فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه سعودی در حاشیه بیستمین همایش بین‌المللی دوحه، با رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران دیدار کرد.

در این دیدار که شنبه 26 مارس انجام شد، همکاری‌های دوجانبه پادشاهی عربی سعودی و ایالات متحده آمریکا در خصوص پرونده هسته‌ای ایران و مذاکرات جاری بین‌المللی در این زمینه و همچنین تشدید تلاش‌های مشترک برای مقابله با نقض توافق‌ها و معاهدات بین‌المللی از سوی ایران، مورد بررسی قرار گرفت.

وزارت امور خارجه سعودی در «توییتر» اعلام کرد که در این دیدار، طرفین درباره «تقویت اقدام مشترک برای توقف پشتیبانی ایران از شبه‌نظامیان تروریستی که امنیت و ثبات خاورمیانه و جهان را تهدید می‌کنند»، گفت‌وگو کردند.

در چارچوبی دیگر، وزیر امور خارجه سعودی، شنبه، طی تماس تلفنی با همتای فرانسوی خود، ژان ایو لودریان، در مورد روابط دوجانبه میان دو کشور و راه‌های تقویت آن به گفت‌وگو پرداخت.

خبرگزاری رسمی سعودی «واس» گزارش داد که در تماس تلفنی وزیران خارجه سعودی و فرانسه، همچنین جنبه‌های افزایش هماهنگی و کار دوجانبه در بسیاری از موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی مورد بحث قرار گرفت که مهمترین آن‌ها، تقویت امنیت و ثبات در خاورمیانه و تلاش این دو کشور دوست برای تحکیم ارکان صلح در سطح منطقه و جهان بود.

فیصل بن فرحان، شنبه در یکی از جلسات همایش دوحه شرکت کرد و خواستار «اقدام برای پایان دادن به درگیری در اوکراین» شد و گفت که «اجرای گفت‌وگو برای پایان دادن به درگیری کنونی در اوکراین، امری ضروری است.»

او همچنین خواستار «توجه ویژه به مشکلات پیش‌روی کشورهای در حال توسعه جنوب» شد و خاطرنشان کرد که «کشورهای جهان باید برای رویارویی با چالش‌ها، با یکدیگر همکاری کنند.»