جنگ اوکراین؛ آمریکا دختران پوتین و بستگان لاوروف را تحریم کرد

اتحادیه اروپا تحریم‌های وسیعی از جمله تحریم زغال سنگ روسیه را پیشنهاد کرده و تحریم نفتی را هم در دست بررسی دارد. در تازه‌ترین این اقدامات آمریکا دختران پوتین و بستگان لاوروف را تحریم کرد. همزمان کشورهای عضو ناتو برای دو روز نشست گردهم می‌آیند تا برای کمک به اوکراین تصمیم بگیرند.
خلاصه

تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه بر چه کسانی تاثیر خواهد گذاشت؟

اطلاعات مختصری درباره تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه:

• اقدامات اقتصادی برای ممنوعیت سرمایه‌گذاری جدید در روسیه

• تحریم‌های شدید مالی علیه بزرگترین بانک خصوصی روسیه به نام “آلفا بانک”، و بزرگترین موسسه مالی آن کشور به نام “سبربانک”

• تحریم شرکت‌های مهم بخش دولتی روسیه

• تحریم مقامات دولتی روسیه و اعضای خانواده آنها

تحریم‌هایی که کاخ سفید اعلام کرده بر فرزندان بزرگسال ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور، بستگان سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه، و بستگان اعضای شورای امنیت روسیه تاثیر خواهد گذاشت.

این اعلان را به اشتراک گذارید

خبر فوری آ مریکا دختران پوتین و بستگان لاوروف را تحریم کرد

کاخ سفید تحریم‌های جدیدی را علیه مقام‌های روسیه وضع کرد.

تحریم‌های جدید آمریکا شامل تعدادی از اعضای ارشد روسیه، از جمله دختران پوتین و بستگان سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه شده است.

تصاویر ماهواره‌ای بیشتر از اجساد غیرنظامیان در خیابان‌های بوچا

تصاویر اجساد غیرنظامیان در خیابان‌های بوچا که پس از خروج نیروهای روسیه از این شهر منتشر شدند واکنش گسترده بین‌المللی را به همراه داشت و اکنون موج جدید تحریم‌های روسیه در راه است.

روسیه با توجیه‌هایی این تصاویر را “جعلی” و “صحنه‌سازی” خواند.

گروه راستی‌آزمایی و مونیتورینگ بی‌بی‌سی بررسی کردند آنچه روسیه می‌گوید چقدر پایه و اساس دارد. اکنون تصاویر ماهواره‌ای جدیدی هم به این راستی‌آزمایی اضافه شده‌اند.

نخست وزیر مجارستان: پوتین برای گقت‌وگوهای صلح با ‘شرایطی’ موافق است

نخست وزیر جدید مجارستان می‌گوید امروز به طور مفصل با رئیس جمهوری روسیه صحبت کرده و از او خواسته تا آتش بس در اوکراین برقرار شود.

ویکتور اوربان، در یک کنفرانس خبری گفته از ولادیمیرپوتین برای گفت‌وگوهای صلح در مجارستان به همراه روسای جمهور اوکراین، فرانسه و همچنین صدراعظم آلمان دعوت کرده است.

او گفته پاسخ پوتین “مثبت، اما با شرایط” بود، اما جزئیات بیشتری از شرط و شروط پوتین بیان نکرد.

آقای اوربان همچنین به خبرنگاران گفته تسلیم فشارهای اتحادیه اروپا برای گسترش تحریم واردات نفت و گاز از روسیه نخواهد شد.

او گفته آماده است برای گاز روسیه روبل بپردازد و با تحریم ارزی اتحادیه اروپا نیز مخالف است.

ویکتور اوربان رهبر حزب ناسیونالیست مجارستان یکشنبه گذشته در انتخابات این کشور پیروز شد. او روابط گرمی با پوتین دارد و دو روز پیش در نخستین سخنرانی پس از پیروزی در انتخابات، از اتحادیه اروپا و ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین انتقاد کرد.

دبیرکل ناتو: نشانه‌ای از تغییر ‘جاه‌طلبی’ پوتین نداریم

دبیرکل ناتو که قرار است امروز در بروکسل سخنرانی کند، می‌گوید “ما هیچ نشانه‌ای نداریم که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه جاه‌طلبی خود را برای کنترل کامل اوکراین و تغییر نظم بین‌المللی عوض کرده باشد”.

ینس استولتنبرگ گفته سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) باید از اوکراین حمایت کند، تحریم‌های روسیه را حفظ کند و نیروهای دفاعی و بازدارندگی خود را تقویت کند.

او گفته این درگیری ممکن است مدت طولانی ادامه داشته باشد “و نیاز است که ما برای آن آماده باشیم”.

سازمان ملل: بیش از ۴ میلیون اوکراینی کشورشان را ترک کرده‌اند

سازمان ملل متحد امروز اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته نزدیک به ۳۵ هزار اوکراینی کشورشان را ترک کرده‌اند.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل گفته از ۲۴ فوریه، زمان آغاز تهاجم روسیه، ۴ میلیون و ۲۷۸,۷۸۹ اوکراینی از مرزها گریخته‌اند.

این سازمان تخمین می‌زند که بیش از ۷ میلیون نفر از خانه و کاشانه‌شان آواره شده‌اند اما هنوز اوکراین را ترک نکرده‌اند.

سازمان بین‌المللی مهاجرت سازمان ملل می‌گوید علاوه بر پناهندگان اوکراینی، بیش از ۲۰۶ هزار غیر اوکراینی نیز که در این کشور زندگی، تحصیل یا کار می‌کنند، این کشور را ترک کرده‌اند و در مجموع بیش از یک چهارم جمعیت اوکراین مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند.

زلنسکی: روسیه از گرسنگی به عنوان سلاحی برای پیروزی استفاده می‌کند

رئیس‌جمهوری اوکراین می‌گوید روسیه از گرسنگی به عنوان سلاحی برای پیروزی و به دست آوردن قلمرو استفاده می‌کند.

ولودیمیر زلنسکی که از طریق یک مترجم و به شکل ویدئویی در پارلمان ایرلند سخنرانی می‌کرد گفته موشک‌های روسی “چیزهایی که لازمه زندگی هستند” را هدف قرار می‌دهند و نابود می‌کنند.

او گفته با وجود اینکه اوکراین یکی از بزرگترین تولیدکنندگان محصولات کشاورزی و غذایی در جهان است اما اقدامات روسیه منجر به کمبود غذا و افزایش هزینه‌ها برای میلیون‌ها گرسنه در سراسر جهان خواهد شد.

رئیس جمهوری اوکراین گفته نیروهای روسیه تمام بنادر دریایی اوکراین را بسته‌اند و اجازه صادرات کشتی‌های حامل مواد غذایی را نمی‌دهند.

آقای زلنسکی در این سخنرانی از رهبران سیاسی ایرلند خواست تا از نفوذ خود برای متقاعد کردن سایر کشورهای اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم‌های شدیدتر برای توقف تهاجم روسیه به کار بگیرند.

واکنش روسیه به اخراج دیپلمات‌های روس از اروپا: مسکو اقدام تلافی‌جویانه نمی‌کند

معاون وزیر خارجه روسیه می‌گوید با وجود اخراج دیپلمات‌های این کشور از اروپا، روسیه روابط دیپلماتیک خود را با کشورهای غربی حفظ می‌کند.

الکساندر گروشکو گفته روسیه علاقمند به باز بودن مجاری دیپلماتیک است اما هشدار داد در برابر هر اقدامی علیه منافعش واکنش نشان خواهد داد.

او گفت روسیه با ناتو تماسی ندارد و موضوعی هم برای گفتگو با ناتو وجود ندارد.

پس از کشف “گورهای جمعی” و “کشتار” غیرنظامیان در شهر بوچا، چند کشور اروپایی از جمله فرانسه، بلژیک و هلند و ایتالیا تعداد زیادی از دیپلمات‌های روس را اخراج کردند.

هزاران اوکراینی از شرق این کشور ‘می‌گریزند’

هزاران نفر از مردم دونباس (لوهانسک و دونتسک) در شرق اوکراین، در حال فرار به سوی غرب این کشور هستند.

نیروهای روسیه پس از عقب‌نشینی از شمال اوکراین، در حال افزایش حملات‌شان در این منطقه هستند.

بر اساس گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی در همه جاده‌های داخل و خارج از این منطقه حضور و ایست بازرسی دارند و در حال تقویت مواضع دفاعی‌شان هستند.

گفته می‌شود شماری از باتجربه‌ترین نظامیان اوکراین که در هشت سال گذشته با جدایی‌طلبان مورد حمایت روسیه مبارزه کرده‌اند، در این منطقه حضور دارند.

روسیه اکنون بیشتر لوهانسک و بیش از نیمی از دونتسک را اشغال کرده و سعی دارد نیروهای اوکراینی را محاصره کند.

دبیرکل ناتو: چند هفته طول می‌کشد تا روسیه برای حمله به شرق اوکراین آماده شود

دبیرکل ناتو می‌گوید چند هفته طول می‌کشد تا نیروهای روسیه برای حمله در شرق اوکراین آماده شوند.

ینس استولتنبرگ گفته ناتو باید از این فرصت استفاده کند تا مطمئن شود اوکراین آنچه را که برای دفاع از خود نیاز دارد، در زمان وقوع حمله داشته باشد.

در همین حال، ایالات متحده تائید کرد موشک‌های زمین به هوای جاولین به ارزش صد میلیون دلار را در اختیار اوکراین می‌گذارد.

دیروز گزارش شد که جمهوری چک نیز تعدادی تانک ساخت روسیه را به اوکراین می‌فرستد.

در بریتانیا، وزارت دفاع می‌گوید که وضعیت در بندر محاصره شده ماریوپل در حال بدتر شدن است و نیروهای روسیه از رسیدن کمک‌های بشردوستانه به صد و شصت هزار نفری که در شهر هستند، جلوگیری می‌کنند.

اخبار نگران‌کننده از شهرهای ماریوپل و بوچا، موج جدیدی از تحریم‌های بین‌المللی را بر ضد روسیه به راه انداخته و انتظار می‌رود ایالات متحده محدودیت‌های بیشتری را برای بانک‌های روسیه و همچنین برای دو دختر ولادیمیر پوتین اعلام کند.

قرار است سفرای کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز برسر ممنوعیت واردات زغال سنگ از روسیه گفتگو کنند.
شانل محدودیت‌هایی را برای فروش کالا به اتباع روسیه به اجرا گذاشت

شرکت فرانسوی شانل که در زمینه محصولات لوکس آرایشی و زیبایی فعالیت می‌کند، پس از تعطیلی فروشگاه‌هایش در روسیه، فروش محصولات خود را به افرادی که قصد دارند آنها را به روسیه ببرند، متوقف کرده است.

روسیه و برخی مشتریان، شانل را به روسیه‌هراسی متهم و این شرکت را تهدید به تحریم کرده‌اند.

شانل می‌گوید صرفا از تحریم‌های اتحادیه اروپا پیروی می‌کند که فروش کالاهای لوکس بالای ۳۰۰ یورو را به روسیه ممنوع کرده است.

شانل به بی‌بی‌سی گفت تحریم‌های اتحادیه اروپا فروش اقلام لوکس را به افرادی که قصد استفاده از آنها را در روسیه دارند، ممنوع کرده است.

بسیاری از شرکت‌های غربی پس از آغاز جنگ اوکراین، فعالیت در روسیه را متوقف کرده‌اند.

پزشکان بدون مرز خواستار در امان ماندن بیمارستان‌ها در اوکراین شد

پزشکان بدون مرز که یک سازمان بین‌المللی خیریه بشردوستانه است می‌گوید بیمارستان‌ها، بیماران و کادر پزشکی باید از حمله روسیه در اوکراین کاملا در امان باشند.

میشل الیویه لاچاریته، مدیر گروه پزشکان بدون مرز در اوکراین، به بی‌بی‌سی گفت که طی دو روز گذشته به سه بیمارستان در بندر میکولایف در دریای سیاه حمله شده است.

او می‌گوید بیمارستان‌ها در مناطق مسکونی هستند و احتمالا با بمب خوشه‌ای هدف قرار گرفته‌اند.

این مقام سازمان پزشکان بدون مرز گفت: “در لحظه انفجار، نشت گاز و بو وجود داشت. بنابراین تیم ما سعی کرد از صحنه فرار کند. آنها هنگام فرار، اجساد و افراد زخمی را در جاده‌ها دیدند”.

وضعیت ساکنان ماریوپل ‘در حال وخیم‌تر شدن است’

به گفته وزارت دفاع بریتانیا، درگیری‌های سنگین و حملات هوایی روسیه در بندر ماریوپل ادامه دارد و وضع مردم شهر در حال “وخیم‌تر شدن است”.

بر اساس این گزارش ۱۶۰ هزار ساکن شهر، دسترسی به دارو، ارتباطات، گرما و آب ندارند و روسیه از امدادرسانی جلوگیری کرده است تا مدافعان را برای تسلیم، تحت فشار قرار دهد.

ماریوپل از اوایل ماه مارس در محاصره است. ارتش اوکراین امروز اعلام کرد بیش از ۴۰ روز است در حال دفع حملات به این شهر است.

نیروهای روسیه در حال پیشروی به سمت مرکز شهر هستند اما نیروهای اوکراینی همچنان کنترل برخی مناطق را در دست دارند.

هفته گذشته، صلیب‌سرخ بین‌الملل اعلام کرد مجبور شده تلاش برای خارج کردن غیرنظامیان را به تعویق بیندازد چون شرایط جنگی این کار را غیرممکن کرده است.

بر اساس گزارش‌ها زندگی مردم در ماریوپل اسف‌بار است. بمباران‌ بی‌وقفه باعث ویرانی‌ گسترده‌ شده است و به گفته معاون شهردار، مردم از گرسنگی و بی‌آبی می‌میرند.


هند در اقدامی کم‌سابقه از تحقیقات مستقل درباره وقایع شهر بوچا حمایت کرد

هند اعلام کرده است که قتل‌های صورت گرفته در بوچا را “بی‌تردید محکوم” و از درخواست برای انجام تحقیقات مستقل درباره “گزارش‌های عمیقاً نگران‌کننده حمایت می‌کند”.

تصاویر گورهای دسته جمعی و اجساد غیرنظامیانی که ظاهراً در مکان‌های عمومی اعدام شده‌اند، تکان‌دهنده‌ترین تصاویری است که از زمان شروع تجاوز نظامی روسیه به اوکراین منتشر شده است.

محکومیت هند در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در روز سه‌شنبه قوی‌ترین بیانیه این کشور در مورد اوکراین و روسیه از زمان آغاز جنگ است.

هند تاکنون از رای دادن به قطعنامه‌هایی در شورای امنیت، مجمع عمومی سازمان ملل و شورای حقوق بشر سازمان ملل که اقدامات روسیه را محکوم می‌کنند، خودداری کرده است.

آمریکا می‌گوید دولت‌های غربی امروز تحریم‌های بیشتری علیه روسیه اعلام می‌کنند
پوتین

آمریکا اعلام کرد که رهبران کشورهای غربی قرار است امروز چهارشنبه مجموعه تحریم‌های بیشتری را علیه روسیه اعلام کنند.

درخواست‌ها برای تحریم‌های بیشتر در روزهای اخیر در بحبوحه اتهامات وارده به روسیه درباره ارتکاب جنایات در بوچا افزایش یافته است.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید گفته است که این اقدامات نهادهای مالی و دولتی روسیه و همچنین برخی از مقامات و الیگارشی‌ها را هدف قرار خواهد داد.

خانم ساکی اضافه کرد که این اقدام “دزدسالاری روسیه را که از جنگ پوتین حمایت مالی و پشتیبانی می‌کند، مسئول خواهد دانست”.

خانم ساکی در جریان یک کنفرانس خبری در واشنگتن پایتخت آمریکا به خبرنگاران گفت: تحریم‌ها، که انتظار می‌رود امروز اعمال شود شامل ممنوعیت همه سرمایه‌گذاری‌های جدید در روسیه است و به گفته وی “ابزارهای کلیدی قدرت دولتی روسیه را تضعیف خواهد کرد”