کمیسیون اروپا ۳۲ میلیارد دلار از دارایی‌های الیگارش‌های روس را مسدود کرد

به گزارش خبرگزاری رویترز، کشورهای عضو اتحادیه اروپا قایق، هلیکوپتر و آثار هنری الیگارش‌های روس را در ادامه تحریم‌های غربی علیه روسیه توقیف کر‌د کر‌ده

در ادامه تشدید تحریم‌های غرب علیه کاخ کرملین، کمیسیون اروپا روز جمعه هشتم آوریل/۱۹ فروردین‌ماه، ۳۲ میلیارد دلار از دارایی‌های الیگارش‌های روس نزدیک به دولت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه را مسدود کرد.

همزمان با چهل و چهارمین روز حمله نظامی روسیه به اوکراین، کمیسیون اروپا روز جمعه هشتم آوریل/۱۹ فروردین‌ماه، از مسدود کردن ۳۲ میلیارد دلار از دارایی‌های الیگارش‌های روس نزدیک به کاخ کرملین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کشورهای عضو اتحادیه اروپا قایق، هلیکوپتر و آثار هنری الیگارش‌های روس را در ادامه تحریم‌های غربی علیه روسیه توقیف کر‌ده‌اند.

بر اساس اظهارات مقامات اتحادیه اروپا، از زما آغاز حمله نظامی روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ تاکنون، بیش از نیمی از ۲۷ کشور عضو این اتحادیه الیگارش‌های روس را در فهرست تحریم‌های خود قرار داده‌اند.

برخی از کشورهای اروپایی از جمله فرانسه و آلمان ماه گذشته (مارس ۲۰۲۲) تصمیماتی را علیه الیگارش‌های روس اتخاذ کرده‌ بودند.

در ادامه تشدید تحریم‌های غرب علیه الیگارش‌های روس، دولت فرانسه در اوایل ماه مارس قایق تفریحی ایگور سچین، رئیس غول نفتی «روس نفت» (Rosnef) را توقیف کرد.

همزمان با این، چهار شرکت‌ لوکس فرانسوی؛ شانل، هرمس، ال و ام هاش و کرینگ هم فروشگاه‌های خود در روسیه را موقتا تعطیل کردند.

جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا نیز در اوایل ماه مارس اعلام کرد که دارایی‌های الیگارش‌های روس را مسدود می‌کند.

وی در سخنرانی سالانه خود در کنگره آمریکا گفت: «من امشب به الیگارش های روسیه و رهبران فاسدی که میلیاردها دلار به این رژیم خشونت‌آمیز پرداخت کرده‌اند می‌گویم: دیگر بس است.»