هیات‌نظامی اپوزیسیون سوریه : هر توافقی را که ایران بخشی از آن باشد رد می‌کنیم /توافق در باره 4 منطقه کم تنش مشروعیت ندارد

هیات نظامی اپوزیسیون سوریه در کنفرانس آستانه پایتخت قزاقستان اعلام کرد نقشه‌های تهیه شده از مناطق به اصطلاح «کم تنش» معتبر نبوده و قابل قبول نیست.

به گزارش العربیه، این نقشه‌ها به این هیات‌ نظامی اپوزیسیون در کنفرانس آستانه نشان داده نشده و این هیات خواستار آتش‌بس در تمامی سوریه و انتقال قدرت سیاسی در این کشور براساس قطعنامه‌های بین‌المللی است.

ساعاتی پس از آنکه توافق مناطق کم تنش به اجرا گذاشته شد، دیده‌بان حقوق بشر سوریه، اعلام کرد که رژیم این کشور مناطق امن در حومه حمص و حماه را هدف آتشبار خود قرار داده است.

وزارت دفاع روسیه گفت توافق در مورد مناطق کم‌تنش از بامداد شنبه 6 مه به  اجرا گذاشته شده و این مناطق شامل استان ادلب، مناطقی در اللاذقیه، حلب و حماه است.
هیات‌عالی مذاکره کننده اپوزیسیون: توافق در باره 4 منطقه کم تنش مشروعیت ندارد
هیات عالی مذاره کننده اپوزیسیون سوریه جمعه ضمن انتقاد از توافق میان روسیه، ترکیه و ایران بر سر ایجاد مناطق کم تنش در سوریه، آن را مبهم و غیرقانونی خواند و هشدار داد که چنین توافقی به تقسیم کشور منجر می‌شود.

این هیات در بیانیه خود آورده است: «این توافق مشروعیت ندارد و شورای امنیت می‌تواند مذاکرات معتبر در مورد سوریه را سرپرستی کند».

این هیات گفت هر توافقی را که ایران بخشی از آن باشد رد می‌کند.

حزب اتحاد دموکراتیک کرد در سوریه روز جمعه طرح روسیه برای برپایی این مناطق را رد کرد و و تاکید کرد که اجرای این طرح به تقسیم کشور می‌انجامد.