قرارداد ایران با شرکت فرانسوی بوئیگ برای توسعه فرودگاه بین‌المللی تهران لغو شد

شرکت فرانسوی بوئیگ که یک شرکت ساختمانی‌ست، اعلام کرد که قرارداد ابتدایی امضاءشده میان این شرکت و ایران برای احداث و بهره‌برداری از یک پایانه (ترمینال) جدید در فرودگاه بین‌المللی تهران (امام خمینی) لغو شده است.

یک سخنگوی شرکت بوئیگ در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: “قراردادی که پیش از این و در سفر حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران به فرانسه در ژانویه ۲۰۱۶ برای احداث و توسعه یک پایانه دیگر در فرودگاه تهران امضاء شده بود؛ لغو شده است.”
وی همچنین یادآوری کرده که “مذاکرات با مقامات ایرانی (در این زمینه) همچنان ادامه دارد.” هرچند به گفته این سخنگوی شرکت بوئیگ قرارداد اولیه، اکنون “بی‌اعتبار” است
به گفته یک منبع نزدیک به این پروژه، تحریم‌های بانکی ایران مشکلات بسیاری در زمینه این طرح توسعه گسترده ایجاد کرده بود.
اما اصغر فخریه کاشان، قائم مقام وزیر راه وشهرسازی روز شنبه با بیان اینکه ایران به دلیل بدقولی های شرکت فرانسوی،تفاهم نامه سرمایه گذاری در فرودگاه امام را با این شرکت خارجی لغو کرد، گفت: لغو این تفاهمنامه از سوی ایران، ارتباطی به تحریم های بانکی نداشت و شرکت فرانسوی نتوانست در موعد مقرر مسئولیت‌های خود را اجرایی کند.

قائم مقام وزیر راه همچنین تاکید کرده که این قرارداد سه ماه پیش لغو شده است. به گفته وی “اگر پیشنهاد فرانسوی ها برای سرمایه گذاری در فرودگاه امام را قبول می کردیم یک سال بعد مسائل مربوط به حوزه بانک مطرح می شد و این لغو تفاهمنامه از سوی ایران هیچ ارتباطی به تحریم‌های بانکی نداشت.”