برادر علی یونسی: وزارت اطلاعات مانع آزادی برادرم و امیرحسین مرادی شد

ه دنبال محکومیت ۱۶ ساله علی یونسی و امیرحسین مرادی، دانشجویان زندانی دانشگاه صنعتی شریف، رضا یونسی، برادر علی یونسی خبر داد که پس از صدور حکم آزادی با وثیقه برای این دو دانشجو، ۳ مدیر کل وزارت اطلاعات و محمد تقوی، رئیس دادگاه انقلاب برای «چندین ساعت با قاضی» دادگاه جلسه داشته و او را وادار کرده‌اند تا در حکم آزادی این دو نفر تجدید نظر کند.

به گزارش العربیه، رضا یونسی همچنین خبر داد، در جلسه آخر دادگاه رسیدگی به اتهامات این دو دانشجوی المپیادی، قاضی دادگاه «در رد اتهامات مطرح‌شده صحبت کرده و به‌دلیل عدم وجود مدرکی برای اتهامات، از وزارت اطلاعات انتقاد کرده است.»

یونسی و مرادی دو دانشجوی نخبه فیزیک دانشگاه شریف و دو برنده مدال طلا و نقره در المپیاد نجوم، در تاریخ ۲۲ فروردین ۹۹، توسط ماموران وزارت اطلاعات ایران بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شدند. به گفته خانواده این زندانیان، بازداشت این دو نفر، توسط ماموران لباس شخصی، بدون ارائه حکم قضایی و همراه با ضرب و شتم صورت گرفته است.

به گفته برادر یونسی، قاضی در جلسه آخر دادگاه اعلام کرده بود که این دو نفر با وثیقه آزاد خواهند شد اما بعدها مدعی شد که «مشکلی در صدور حکم» به وجود آمده است.

برادر علی یونسی همچنین تصریح کرد، وزارت اطلاعات بارها از خانواده‌ها و خود این دو زندانی خواسته است، بخشی از اتهامات مطرح‌شده را بپذیرند تا «نظام بازنده نباشد.»

رضا یونسی در این زمینه تصریح کرد: «می‌گفتند این پرونده بزرگ شده و اگر ما کوتاه بیاییم، برای نظام زشت است و باعث وهن حکومت می‌شود.»

دادگاهی بدوی روز گذشته، این دو زندانی را به اتهام «افساد فی الارض»، «اجتماع و تبانی علیه نظام» و «تبلیغ علیه نظام» به ۱۶ سال حبس محکوم کرد.