خانه / اخبار مهم روز / رییس‌جمهوری آمریکا: روسیه در حال انجام جنایت‌های جنگی گسترده‌ در اوکراین است

رییس‌جمهوری آمریکا: روسیه در حال انجام جنایت‌های جنگی گسترده‌ در اوکراین است

جو بایدن، رییس‌جمهوری آمریکا، در بازدید از مرکز تولید موشک‌های جاولین، خواهان تصویب سریع لایحه کمک ۳۳میلیارد دلاری به اوکراین در کنگره شد و گفت: روسیه در حال انجام جنایات جنگی گسترده‌ در اوکراین است. باید مطمئن شویم اوکراینی‌ها برای دفاع از خود در جنگ وحشیانه پوتین، سلاح دارند.

رییس‌جمهوری آمریکا تاکید کرد که ایالات متحده برای پیگرد قانونی روسیه به دلیل جنایات جنگی که در اوکراین مرتکب شده اقدام خواهد کرد.

این سخنان بایدن در جریان بازدید روز سه‌شنبه او از کارخانه تولید موشک جاولین شرکت لاکهید مارتین در آلاباما بیان شد. جاولین یک موشک ضد تانک است که قابلیت پرتاب از روی شانه افراد را دارد و به کارگیری آن نیاز به آموزش‌ پیچیده نظامی ندارد.

از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین، جاولین به طور مداوم در صدر فهرست درخواست‌های اوکراین قرار داشته است و آمریکا و متحدانش علاوه بر تسلیحات دیگر پنج هزار و ۵۰۰ موشک جاولین به اوکراین ارسال کرده‌اند.

بایدن روز سه‌شنبه با اشاره به نقش تسلیحات آمریکایی از جمله موشک جاولین در دفاع اوکراینی‌ها در مقابل حمله روسیه، خطاب به کارکنان مرکز تولید موشک‌های جاولین گفت موشک‌های ساخت شما به اوکراینی‌ها امکان داده است تا از خود دفاع کنند. او تاکید کرد که تسلیحات آمریکایی ارسالی به اوکراین، از جنگ جهانی سوم جلوگیری کرده است.

رییس جمهوری ایالات متحده افزود: آمریکا به هماهنگی با متحدان و شرکای خود در سراسر جهان ادامه می‌دهد تا اطمینان حاصل کند که اوکراینی‌های شجاعی که برای آینده ملت خود مبارزه می‌کنند برای دفاع از خود در برابر جنگ وحشیانه پوتین سلاح دارند.

بایدن در جریان بازدید خود از مرکز تولید موشک‌های جاولین، خواهان تصویب فوری لایحه کمک ۳۳ میلیارد دلاری به اوکراین در کنگره شد که بیش از ۲۰ میلیارد دلار آن به صورت کمک نظامی به اوکراین ارسال خواهد شد.

رییس‌جمهوری آمریکا گفت: من از کنگره می‌خواهم لایحه کمک ۳۳ میلیارد دلاری به اوکراین را سریع‌تر تایید کند. این مبارزه ارزان نیست اما تسلیم شدن در برابر تجاوز روسیه هزینه بیشتری خواهد داشت.

او افزود که تایید این بودجه ۳۳ میلیارد دلاری در کنگره به اوکراینی‌ها کمک می‌کند به پیروزهای خود در مقابل تجاوز روسیه ادامه دهند، همانگونه که بر نیروهای روسیه در جریان حمله به کی‌یف پیروز شدند و این اطمینان را نیز ایجاد می‌کند که ایالات متحده و متحدانش می‌توانند ذخیره تسلیحات خود را در مقابل سلاح‌های ارسالی به اوکراین جایگزین کنند.

رییس‌جمهوری آمریکا با اشاره به نقش ایالات متحده در طول جنگ جهانی دوم گفت: ما سال‌ها پیش، سلاح‌ها و تجهیزاتی ساختیم که درست مثل امروز به دفاع از آزادی و حاکمیت در اروپا کمک کرد.

رییس‌جمهوری آمریکا با تاکید بر حمایت از اوکراین، افزود که موشک‌های جاولین و سامانه‌های دفاعی بیشتر به زودی به اوکراین ارسال می‌شود. او خاطرنشان کرد که ارتش آمریکا قدرتمندترین ارتش جهان باقی خواهد ماند.

بایدن در بخشی از سخنان خود به تهدیدات چین نیز اشاره کرد و افزود: ما توانایی‌های نظامی خود را برای مقابله با تهدیدات چین افزایش خواهیم داد و من مصمم هستم که ایالات متحده برتری سطح فناوری خود بر چین را حفظ می‌کند.