درخواست کنگره از ایلان ماسک برای بررسی «حمایت» توییتر از رژیم ایران به عنوان یک «حکومت حامی تروریسم»»

جمعی از قانونگذاران جمهوری‌خواه آمریکایی در نامه‌ای خطاب به ایلان ماسک از او خواستند در صورت خرید سهام اصلی «توییتر»، درباره احتمال «حمایت بالقوه» این کمپانی از رژیم ایران به عنوان یک «حکومت حامی تروریسم» و سپاه پاسداران به عنوان یک «سازمان تروریستی خارجی» تحقیق کند.

به گزارش «نیوزمکس»، قانونگذاران می‌گویند توییتر نه تنها اجازه استفاده از خدمات خود را به علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران می‌دهد، بلکه ممکن است در نقض قوانین ایالات متحده، از این افراد و سازمان‌های تروریستی «حمایت مادی» کرده یا «منابع مادی» در اختیار آنها گذاشته باشد.

نویسندگان نامه استدلال کرده‌اند که مدل کسب‌وکار مبتنی بر تبلیغات توییتر به این معنی است که رژیم ایران و سپاه پاسداران می‌توانند از آن برای اشاعه تبلیغات تروریستی خود درباره قتل قاسم سلیمانی، فرمانده مقتول «نیروی قدس» سپاه، و تهدید جان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا و مقامات دولت وی همچون مایک پمپئو، وزیرخارجه استفاده کنند.

در این نامه آمده است: «رژیم ایران از توییتر برای برهم زدن آرامش جوامع آزاد و تهدید به خشونت استفاده می‌کند. دقیقاً به همین دلیل است که این رژیم به عنوان یک حکومت حامی تروریسم شناخته شده است، و بسیاری از مقامات آن امروز در فهرست تروریستی آمریکا قرار دارند.»

به گفته نویسندگان، تعیین این افراد به عنوان نیروهای تروریستی امری بی‌اساس و بدون پشتوانه نبوده است، بلکه بر مبنای اطلاعات و شواهد کاملاً مستند صورت گرفته است، و تنها هنگامی مورد تایید قطعی قرار گرفته‌ که توسط چندین سازمان فدرال مورد بازبینی کامل بیناسازمانی قرار گرفته‌ باشد.

قانونگذاران جمهوری‌خواه در پایان نامه خود به ایلان ماسک نتیجه می‌گیرند: «اجازه دادن به افراد و نهادهای تروریستی برای استفاده از توییتر به منظور تحریک خشونت علیه مقامات و شهروندان آمریکایی، درخواست ریشه‌کنی کشور یهود و مردم آن، و تبلیغات نیروهای تروریستی نیابتی، نه تنها نقض آشکار سیاست‌های بنیادی توییتر، که مهمتر از آن نقض قوانین ایالات متحده است.»