تاکیدکامالا هریس بر تعهد مشترک ایالات متحده و امارات متحده عربی برای حفظ امنیت و شکوفایی در منطقه

معاون رئیس جمهوری آمریکا در راس هیئتی متشکل از آنتونی بلینکن، وزیر خارجه، لوید آستین، وزیر دفاع و ویلیام برنز، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا «CIA» برای تسلیت گفتن درگذشت شیخ خلیفه بن زاید به مقامات اماراتی و دیدار با محمد بن زاید، رئیس جدید کشور امارات به ابوظبی سفر کرده بود.کامالا هریس، معاون رئیس جمهوری آمریکا، ضمن تاکید بر تعهد مشترک ایالات متحده و امارات متحده عربی برای حفظ امنیت و شکوفایی در منطقه، روابط دوجانبه واشینگتن و ابوظبی را با‌ارزش و در جهت خدمت به منافع دو کشور توصیف کرد.

کاخ سفید، دوشنبه 26 اردیبهشت، به نقل از هریس گزارش داد که در اظهاراتی پیش از ترک ابوظبی گفته: «از طرف رئیس‌ جمهوری، دولت و مردم آمریکا و در راس هیئت اعزامی از سوی پرزیدنت بایدن برای عرض تسلیت به امارات، کشور دوست و شریک و همچنین تبریک و تهنیت به رئیس‌ جدید این کشور، عازم این سفر شدم.»

هریس هدف از سفر این هیئت آمریکایی به امارات متحده عربی را بررسی تقویت شراکت و روابط دوستی و تعهد به تداوم همکاری در آینده، در راستای تقویت این مناسبات ارزیابی کرد.

این هیئت بلندپایه آمریکایی دوشنبه، در جریان سفر خود، درگذشت خلیفه بن زاید آل نهیان، رئیس فقید کشور امارات را در جریان دیدار با سران کشورهای شورای همکاری خلیج، تسلیت گفت.

کامالا هریس، معاون رئیس جمهوری ایالات متحده، در راس هیئت ریاست جمهوری شامل آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه، لوید آستین، وزیر دفاع، ویلیام برنز، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا «سیا» و دیگر مقامات بلندپایه، برای عرض تسلیت و دیدار با محمد بن زاید، رئیس جدید کشور امارات وارد ابوظبی شد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در توییتی نوشت: «امروز من و لوید آستین درگذشت شیخ خلیفه بن زاید را به رهبران و مردم امارات تسلیت گفتیم.»

او افزود: «ما سوگوار فقید هستیم و میراث او را گرامی می‌داریم.»

رهبران جهان، یکشنبه برای عرض تسلیت درگذشت شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان، رئیس فقید کشور امارات، راهی ابوظبی شدند.

بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا، یکشنبه گفت که انتخاب شیخ محمد بن زاید به عنوان رئیس کشور امارات متحده عربی را در جریان سفر خود به ابوظبی، به او تبریک گفته است.

جانسون در حساب «توییتر» خود افزود: «دو کشور ما به همکاری نزدیک در راستای امنیت و رفاه مردم خود، ادامه خواهند داد.»

شیخ محمد بن زاید، رئیس کشور امارات متحده عربی نیز با امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه دیدار کرد. مکرون که طی ماه جاری، مجددا به سمت رئیس جمهوری فرانسه انتخاب شده، مراتب تسلیت خود را پیش از برپایی جلسه غیرعلنی مذاکرات، به شیخ محمد بن زاید ابلاغ کرد.