«شلیک مستقیم گلوله» توسط «گشت ارشاد» به رضا مرادخانی بوکسور سابق تیم ملی ایران

رسانه‌های ایران اخیرا از طرح دولت برای افزایش اختیارات ماموران نظامی، انتظامی و امنیتی برای استفاده از سلاح خبر داده‌اند.
بر اساس گزارش روزنامه شرق در روز درگیری ماموران بخاطر نحوه پوشش ماریا عارفی با او وارد درگیری لفظی شده و او را به «مشکل اخلاقی» متهم می‌کنند. آنان پس از اعتراض مرادخانی، به صورت وی، همسر و دختر یازده‌ماهه آنان اسپری فلفل می‌پاشند و سپس به سوی او مستقیما شلیک می کنند که باعث جراحت جدی وی و عمل جراحی شبانه اش در بیمارستان می‌شود.ماریا عارفی و رضا مرادخانی، زن و شوهری که یک مأمور ۲۲ ساله گشت ارشاد در هشتم اردیبهشت در پارک پردیسان به آنان شلیک مستقیم کرده بود، در مصاحبه با روزنامه شرق گفتند به دادسرای نظامی شکایت کرده‌اند اما نیروی انتظامی به آنان «اتهام کشف حجاب و تمرد» وارد کرده است.

بر اساس این گزارش، مرادخانی که سال‌ها بوکسور تیم ملی ایران بوده و مدال‌های آسیایی و جهانی متعددی در کارنامه خود دارد، به دلیل مجروح شدن به دنبال این اتفاق، توان ادامه کار مربیگری را ندارد.

آنان همراه دختر ۱۱ ماهه خود در پارک در حال پیاده‌روی بوده‌اند که یک مأمور زن گشت ارشاد از ماریا عارفی می‌خواهد شماره کارت ملی خود را اعلام کند و می‌گوید: «کد ملی بده ببینم مشکل اخلاقی داری یا نه.»

بر اساس این گزارش، پس از این سخنان، درگیری لفظی رضا مرادخانی با مأموران آغاز شده است. به گفته آنان یک مأمور «حرف زشتی» به ماریا عارفی زده است.

عارفی در این مصاحبه گفته است: «این مأمور اسپری به سمت رضا پاشید که روی سر دخترم و روی دهان من هم ریخت که تا پایان شب همه دهانم می‌سوخت.»

به گفته عارفی، همسرش با چشمان بسته با آن مرد گلاویز شده است: من هم داشتم جیغ و داد می‌کردم که فقط یک لحظه به خودم آمدم و صدای تیر شنیدم.»روزنامه شرق به نقل از یک شاهد عینی نوشته که مأمور ضارب، «دنبال مردم می‌دویده و گوشی‌ها را پاک می‌کرده» و «حتی موبایل یک زن را “ریست‌فکتوری” کرده» که همه اطلاعات آن پاک شده است.

پیش از این نیز ویدیوها و گزارش‌های متعددی از مأموران گشت ارشاد در حال کتک زدن زنان و درگیری با افراد حاضر در محل منتشر شده است.

رضا مرادخانی به این روزنامه گفت که در این مدت نمی‌خواسته این موضوع رسانه‌ای شود و به آنان وعده رسیدگی داده شده بود اما اکنون به دنبال تامین عدالت هستند و به‌همین جهت پس از گذشت حدود یک ماه از حادثه با شرق گفتگو می‌کند.

او در ادامه افزود که مامور گشت ارشاد 10 تیر شلیک کرده و پزشکان در بیمارستان به او گفته‌اند که چهار تیر به او اصابت کرده است.

روزنامه شرق به نقل از وی و همسرش می‌گوید شلیک ماموران ممکن است باعث مصدومیت و محرومیت «دائمی» بوکسور سابق تیم ملی ایران از فعالیت ورزشی و حرفه‌ای شود.

رضا مرادخانی سال‌ها بوکسور تیم ملی ایران بوده است و مدال‌های آسیایی و جهانی متعددی گرفته است. او تا پیش از این حادثه به شغل مربی‌گری بوکس مشغول بود.

خبر شلیک مستقیم گلوله به قهرمان بوکس ایران در زمانی منتشر می‌شود که رسانه‌های ایران از طرح دولت برای افزایش اختیارات ماموران نظامی، انتظامی و امنیتی برای استفاده از سلاح خبر می‌دهند.