هشدار شدید خامنه‌ای در آستانه انتخابات ایران: «هر کسی قیام کند، سیلی خواهد خورد»

 خامنه‌ای

آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، روز چهارشنبه بیستم اردیبهشت، درباره انتخابات ریاست جمهوری این کشور که چند روز دیگر برگزار خواهد شد، گفت: «اگر کسی بخواهد علیه امنیت کشور قیام کند، قطعاً با عکس‌العمل سخت مواجه خواهد شد». وی با اشاره به اعتراضات انتخاباتی سال هشتاد و هشت اضافه کرد: «امنیت کشور باید محفوظ بماند. هرکسی از این راه تخطی کند قطعاً بداند سیلی خواهد خورد».

خامنه‌ای که در مراسم “دانش آموختگی دانشجویان افسری و تربیت پاسداری دانشگاه امام حسین” سخنرانی می‌کرد، گفت: «آن صهیونیست پول‌دار آمریکایی خبیث که گفت من گرجستان را با ۱۰میلیون دلار توانستم زیر و رو کنم، در سال ۸۸ هم با حماقت به این فکر افتاد که بر جمهوری اسلامی اثر بگذارد؛ با دیوار مستحکم اراده و عزم ملی برخورد کردند؛ امروز هم همین‌جور است».

اشاره خامنه‌ای به جرج سوروس، سرمایه‌گذار و بازرگان آمریکایی است که ریاست هیئت مدیره بنیاد “سوروس” و مؤسسه “جامعه باز” را بر عهده دارد.

رهبر جمهوری اسلامی همچنین اضافه کرد: «ما در انتخابات تازه‌کار نیستیم، ۳۸سال است که با انتخابات سر و کار داریم، ما در کار انتخابات مجربیم، می‌دانیم آن کسانی که در انتخابات طرف قضیه هستند و دخالت دارند، این‌ها ممکن است در چه محیط‌های فکری قرار بگیرند و چه دشمنی‌ها و چه وسوسه‌هایی به این‌ها رو می‌آورد».

وی به شش نامزد حاضر در انتخابات توصیه کرد: «سعی کنند گسل‌های اعتقادی، جغرافیایی، زبانی و قومی را تحریک نکنند و نامزدها به‌خاطر خطای در تشخیص، این گسل‌ها را به نفع دشمن تحریک نکنند».

خامنه‌ای مدعی شد، «هدف کوتاه‌مدت دشمن به‌هم زدن امنیت و ایجاد آشوب و فتنه در کشور است».

وی خطاب به مسئولان جمهوری اسلامی گفت که «تغییر رفتار» با «تغییر نظام» هیچ فرقی ندارد و «تغییر رفتار» یعنی «از بین بردن نظام اسلامی».

این اظهارات خامنه‌ای درحالی است که همچنان دو نامزد معترض به انتخابات سال هشتاد و هشت در حصر خانگی هستند.

همچنین به نظر می رسد نگرانی‌هایی از سوی حکومت درباره رفتار محمود احمدی‌نژاد که صلاحیت او برای نامزدی در انتخابات از سوی شورای نگهبان رد شده، وجود دارد.