خانه / اخبار مهم روز / انجمن خانواده‌های جانباختگان پرواز پی‌اس-۷۵۲ بازداشت و سرکوب خانواده‌های دادخواه آبان غیر قابل تحمل خواند

انجمن خانواده‌های جانباختگان پرواز پی‌اس-۷۵۲ بازداشت و سرکوب خانواده‌های دادخواه آبان غیر قابل تحمل خواند

انجمن خانواده‌های جانباختگان پرواز پی‌اس‌-۷۵۲ در بیانیه‌ای بازداشت و سرکوب خانواده‌های دادخواه اعتراضات آبان غیرقابل تحمل خواند و افزود:حکومتی که دست به قتل شهروندان بی‌گناه خود زده، به جای پاسخگویی و مجازات قاتلانی که از عوامل خودش هستند، خانواده‌های شجاع و معترض را به بند می‌کشد.

این انجمن با بیان اینکه جمهوری اسلامی مرزی برای کشتار و سرکوب قائل نیست، افزود: جمهوری اسلامی به سخن بر حق و به افکار عمومی اعتنایی ندارد و حکومتی مبتذل و شرور است که هرگاه لازم بداند دست به قتل و سرکوب می‌زند.

در بیانیه اعتراضی انجمن خانواده‌های جانباختگان پرواز پی‌اس-۷۵۲ آمده است: اقدام شجاعانه‌ خانواده‌های آبان، خانواده‌های خاوران، خانواده‌های زندانیان شکنجه شده و به قتل رسیده، خانواده‌های دی‌ماه، خانواده‌های ۸۸، خانواده‌های قتل‌های سیاسی ۷۷، خانواده‌های پرواز و بسیاری دیگر در پیگیری دادخواهی اهدافی بزرگ در پی دارد؛ گذاشتن نقطه‌ی پایان بر ریخته شدن خون بی‌گناهان، پایانِ از دست دادن و سوگواری، اجرای عدالت.

این انجمن با تاکید بر اینکه «از خانواده‌های دادخواه حمایت کنیم پیش از آن‌که نوبت به خود ما برسد»، خواهان حمایت عمومی از خانواده‌های دادخواه شد و افزود: دادخواهی خواسته‌ای جمعی‌ است و نیازمند حمایت همه‌ی شهروندان ایرانی ا‌ست.

انجمن خانواده‌های جانباختگان پرواز پی‌اس‌-۷۵۲ در این بیانیه اعلام کرد که علاوه بر حمایت از خانواده‌های دادخواه در ایران، در خارج از کشور هم از خواسته‌های خانواده‌ها مبنی بر قرار دادن سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی، برقراری تحریم‌های هدفدار بر نیروهای سرکوب و کشتار حمایت می‌کند.

در این بیانیه، انجمن خانواده‌های جانباختگان پرواز پی‌اس‌-۷۵۲ بار دیگر خواهان ارجاع پرونده‌هایی چون شلیک موشک‌های سپاه پاسداران به هواپیمای پرواز پی‌اس-۷۵۲ به نهادهای بین‌المللی شد و افزود: جمهوری اسلامی جز زبان فشار بین‌المللی با هیچ زبانی آشنا نیست.