مربی بارسلونا به‌دلیل سفر به ایران از ورود به آمریکا منع شد

ژاوی هرناندز، سرمربی باشگاه فوتبال بارسلونا، به دلیل سفرهای قبلی خود به ایران در زمان بازی برای تیم فوتبال السد قطر از ورود به آمریکا منع شد.

به گزارش مطبوعات اسپانیا، ژاوی شنبه 16 ژوئیه هنگامی که می‌خواست به همراه تیم خود سوار بر هواپیما به مقصد ایالات متحده شود، متوجه شد که دولت آمریکا به او ویزا نداده است، و به همین دلیل از سفر بازماند.

ژاوی که در سال‌های نه چندان دور، از سال 1998 تا 2015 برای بارسلونا، و همزان برای تیم ملی اسپانیا بازی می‌کرد و ستاره این دو تیم بود، در اواخر عمر فوتبال خود به السد نقل مکان کرد، و از 2015 تا 2019 برای این تیم قطری به میدان رفت.

به گفته مطبوعات، وی در این دوران سه مرتبه به ایران سفر کرد تا در قالب تیم قطری در برابر حریفان ایرانی به میدان برود. آخرین این سفرها در سال 2019 بود، که در جریان آن السد در پایان فصل فوتبالی 2018/2019 در چارچوب جام قهرمانان آسیا در تهران در برابر پرسپولیس قرار گرفت و با نتیجه دو بر صفر مغلوب شد.

ژاوی پس از پایان دوران فوتبال خود، از سال 2021 سرمربی بارسلونا بوده است. او در حالی از سفر با تیمش بازماند که بارسلونا برای تمرین و شرکت در تعدادی بازی‌های دوستانه پیش‌فصلِ اسپانیا، که شامل دیدار با رقیب «اِل کلاسیکو» رئال مادرید می‌شود، راهی میامی در ایالت فلوریدا شد.

در جریان این سفر، بارسلونا قرار است با تیم «اینتر میامی»، که دیوید بکهام، کاپیتان اسبق انگلیس یکی از مالکان، و فیل نویل، مدافع اسبق منچستر یونایتد مربی آن است دیدار کند.

به گفته مطبوعات، انتظار می‌رود که ژاوی مراحل لازم برای اخذ ویزای آمریکا را با موفقیت پشت سر بگذارد، و بتواند روز دوشنبه وارد خاک آمریکا شود تا برای مربی‌گری تیم خود مقابل اینتر میامی در روز سه‌شنبه حاضر باشد.

غول‌های کاتالونیایی قرار است باقی بازی‌های خود را در شهرهای دیگر ایالات متحده از جمله دالاس و نیویورک برگزار کنند، و پس از آن برای حضور در فصل جدید «لالیگا» به اسپانیا بازگردند.