رهبر کره شمالی می‌گوید آماده نبرد نظامی با آمریکاست

خبرگزاری دولتی کره شمالی می‌گوید کیم جونگ اون، رهبر این کشور گفته کشورش «کاملا برای هرگونه رویارویی نظامی با آمریکا» آماده است.

رهبر کره شمالی در مراسم سالگرد پایان جنگ کره سخنرانی کرده است.

آقای کیم در سخنرانی خود به مناسبت این رویداد گفت تهدیدهای هسته ای از سوی ایالات متحده، کره شمالی را ملزم می‌کند که به «وظیفه فوری تاریخی» یعنی تقویت دفاع از خود بپردازد.
نظر می رسد اظهارات رهبر کره شمالی واکنش به گزارش هایی باشد که به نشان می دهد کره‌جنوبی در حال حرکت برای احیای طرحی برای مقابله با تهدید هسته ای کره شمالی در صورت حمله قریب الوقوع است.

با روی کار آمدن رئیس جمهور جدید کره جنوبی که موضع تندتری را در قبال کره شمالی پیش گرفته، روابط این دو کشور دستخوش تغییر شده است.

اظهارات رهبر کره‌ شمالی در بحبوحه نگرانی از این است که این کشور در حال آماده شدن برای هفتمین آزمایش هسته‌ای خود باشد.

آخرین آزمایش هسته ای کره شمالی در سال ۲۰۱۷ انجام شد اما با این حال، تنش ها در شبه‌جزیره کره از آن زمان تاکنون افزایش یافته است.

نماینده ویژه آمریکا می گوید کره شمالی در سال جاری تعداد بی سابقه‌ای موشک آزمایش کرده است.

نمایش ‘قدرتمندترین’ موشک بالستیک قاره‌پیمای کره شمالی

رکوردشکنی کره شمالی در تعداد آزمایش‌های موشکی
در حالی که رکورد آزمایش های موشکی کره شمالی ۲۵ موشک در یک سال بوده، این کشور تاکنون در سال ۲۰۲۲ میلادی، ۳۱ موشک آزمایش کرده است.

آمریکا پرتاب این موشک‌ها را به طور پیوسته محکوم کرده و آنها را تهدیدی برای منطقه و نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل خوانده است.

سازمان ملل متحد، کره شمالی را از آزمایش موشک‌های بالستیک و تسلیحات هسته‌ای منع کرده و این کشور تحت تحریم‌های شدیدی قرار دارد.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا بهار امسال هنگام بازدید از سئول اعلام کرد در صورت نیاز برای منصرف کردن کره شمالی از آزمایش موشکی، ایالات متحده دارایی‌های استراتژیک بیشتری در منطقه مستقر خواهد کرد.

اوایل اردیبهشت ۱۴۰۱ کیم جونگ اون رهبر کره شمالی وعده داد که توسعه برنامه تسلیحات هسته‌ای کشورش را شتاب می‌دهد و آنها را به گونه‌ای آماده می‌کند تا «در هر زمانی» مورد استفاده قرار بگیرد.

موشک های کره شمالی


از برنامه تسلیحات هسته‌ای کره شمالی چه می‌دانیم؟
کره شمالی در طول سال ۲۰۱۷ چندین موشک را آزمایش کرد که نشان دهنده پیشرفت سریع این کشور در زمینه نظامی بود.

در سال ۲۰۱۸ کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی آزمایش تسلیحات هسته‌ای یا موشک‌های بالستیک قاره‌پیما را متوقف کرد اما وی در سال ۲۰۱۹ گفت که دیگر این توقف را ادامه نمی‌دهد.

کره شمالی در اکتبر سال ۲۰۲۰، موشک بالستیک جدیدش را معرفی کرد.

تصور می شود موشک جدید قادر باشد با یک کلاهک هسته‌ای هر نقطه ای از آمریکا را هدف قرار دهد.

هنگامی که این موشک به نمایش گذاشته شد، ابعاد آن حتی کارشناسان هسته‌ای را هم متعجب کرد.