آمریکا از قرارداد فروش 300 موشک پاتریوت و رزمایش نظامی مشترک با سعودی خبر داد

وزارت خارجه آمریکا سه‌شنبه 11 مرداد از موافقت ایالات متحده با فروش 300 فروند موشک پاتریوت به سعودی خبر داد.

همزمان با آن ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا «سنتکام» نیز از برگزاری رزمایش‌ نظامی مشترک با پادشاهی عربی سعودی خبر داد.

به گفته وزارت خارجه آمریکا قرارداد فروش تسلیحاتی پیش‌رو با سعودی به‌منظور ارتقای امنیت شریکی است که نیروی ثبات سیاسی به‌شمار می‌رود و به این کشور امکان می‌دهد با چالش‌های کنونی و در آینده مقابله کند.

بنا به اعلام ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا هدف از انجام این رزمایش نظامی مشترک مقابله با تهدیدهای منطقه‌ای احتمالی عنوان شده است.

مقامات واشینگتن هدف از امضای توافق پیش‌رو با سعودی را بهبود امنیت شریکی دانستند که به گفته آنها نیروی ثبات سیاسی به شمار می‌رود.

واشینگتن درباره قرارداد فروش موشک‌های پاتریوت به سعودی گفت که شامل پشتیبانی فنی، مهندسی و خدمات لجستیک و همچنین سامانه‌های تست، قطعات یدکی و انتقال و برنامه‌های آموزشی می‌شود.

به بنا به اعلام آمریکا این قرارداد فروش پاتریوت با هدف محافظت از سعودی و منطقه در برابر تهدیدات صورت می‌گیرد.

وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد که قرارداد پیش‌رو سعودی را قادر خواهد ساخت تا با چالش‌های کنونی و در آینده مقابله کند.طبق این گزارش، وزارت خارجه آمریکا همچنین فروش سامانه‌های پیشرفته ضد موشکی «تاد» به امارات متحده عربی به ارزش ۲.۲۵ میلیارد دلار را تایید کرده است.

سامانه دفاع موشکی تاد (THAAD) از سامانه‌های موشکی ارتش آمریکا است که برای هدف قرار دادن موشک‌های بالیستیک با برد کوتاه و متوسط استفاده می‌شود.

وزارت خارجه آمریکا از موافقت واشینگتن با قرارداد مورد انتظار برای فروش تسلیحات به امارات متحده عربی نیز خبر داد که شامل سامانه‌های موشکی تاد می‌شود.

در همین راستا وزارت خارجه آمریکا امارات را شریک حیاتی ایالات متحده در جهت حفظ ثبات سیاسی و اقتصادی منطقه خاورمیانه دانست.