خانه / اعتراضات مردمي / اعتراض قوی کارگران هشترود که تمام حقشان بالا کشیده میشود

اعتراض قوی کارگران هشترود که تمام حقشان بالا کشیده میشود

کارگران هشترود

اعتراض قوی کارگران هشترود که تمام حقشان بالا کشیده میشود
کارگران شرکتی شهرداری هشترود شنبه ۲۳اردیبهشت ۹۶ نسبت به پرداخت نشدن حقوق، مزایا، بیمه و دو سال عیدی خود دست از کار کشیده و در جلوی ساختمان شورای شهر هشترود تجمع کردند. این کارگران به‌خاطر واریز نشدن حقوق و مزایای‌مان چند بار اعتصاب کرده‌اند و میگویند، دیگر طاقتمان تمام شده است.
یک کارگر: «در طول شش ماه دریافتی ما ۵۰۰هزار تومان بوده است و من یک سؤال دارم، مگر با ۵۰۰هزار تومان در این دور و زمانه می‌شود خرج زندگی داد؟ این در حالی است که ما کارگران شرکتی شب و روز نداریم و برای تنظیف شهر حتی روزهای تعطیل هم کار می‌کنیم».
کارگر دیگری حرف او را ادامه داد و گفت: «علاوه بر این‌که شش ماه حقوق عقب‌افتاده داریم پنج ماه هم حق بیمه ما پرداخت نشده و مابقی حق بیمه‌هایی که پرداخت شده از ۲۲روز در ماه بالاتر نرفته است و این یک ظلم آشکار در حق قشر زحمتکش کارگر است. ما از خانواده‌هایمان شرمنده هستیم و وقتی برای بازگو کردن این مطلب به شهردار مراجعه می‌کنیم شهرداراز پاسخگویی سرباز می‌زند و می‌گوید مشکل شما به شهرداری مربوط نمی‌شود».
کارگر دیگری گفت: «به مغازه‌ها بدهکار هستیم و دیگر کسی از مغازه‌داران حاضر نیست به ما جنس نسیه بفروشد و پسر ۱۳ساله من مجبور به دزدی کیک از مغازه می‌شود که با شکایت صاحب مغازه به مدت ۱۱روز در بازداشتگاه بازداشت بود».
این فقط صحنه ای از رنج کسانی که  همواره در معرض بیشترین ظلم و غارت بوده‌اند، بیشترین کار و زحمت با کمترین حق و حقوق.
۱۳ میلیون کارگر ایرانی که نان آور حداقل ۴۰ میلیون نفرند، حقشان  تماماً بالا کشیده می‌شود و آنچه برایشان می‌ماند رنج و پریشانی زندگیست!