بریتانیا: جنگ در اوکراین در آستانه ورود به فاز جدید است

وزارت دفاع بریتانیا: بیشتر نبردها به جبهه‌ای به طول نزدیک به 350 کیلومتر در جنوب غربی اوکراین در نزدیکی زاپروژیا تا خرسون در امتداد رودخانه دنیپر منتقل می‌شود.سرویس اطلاعات نظامی بریتانیا شنبه 15 مرداد اعلام کرد که جنگ در اوکراین در آستانه ورود به فاز جدیدی است که طی آن بیشتر نبردها به جبهه‌ای به طول نزدیک به 350 کیلومتر در جنوب غربی این کشور در نزدیکی زاپروژیا تا خرسون در امتداد رودخانه دنیپر منتقل می‌شود.
وزارت دفاع بریتانیا در حساب توئیتری خود اضافه کرد که به احتمال زیاد نیروهای روسی در جنوب اوکراین برای دفع ضدحملات یا حمله احتمالی، متمرکز شده و آماده می‌شوند.

حمله به پل‌ها
به گزارش «رویترز»، این وزارتخانه همچنین در به روز رسانی روزانه گزارش داد که گروه‌های تاکتیکی متشکل از 800 تا 1000 سرباز در کریمه مستقر شده که به احتمال بالا از آن‌ها برای پشتیبانی از نیروهای روسیه در منطقه خرسون استفاده می‌شود.
در ادامه آمده است که نیروهای اوکراینی پل‌ها، انبارهای مهمات و راه آهن مناطق جنوب این کشور، از جمله راه آهن استراتژیک مهمی که خرسون را به کریمه زیر کنترل روسیه متصل می‌کند، به شکلی فزاینده هدف قرار می‌دهند.
همزمان کاروان‌های طولانی کامیون‌های نظامی، تانک‌ها، توپخانه و تسلیحات روسیه همچنان در حال دور شدن از منطقه دونباس به سمت جنوب غربی این کشور هستند.