فراخوان فوری: جان زندانی سیاسی علی معزی را نجات دهید

علی معزیاطلاعیه مطبوعاتی ـ 6 ژانویه 2017
فراخوان فوری: جان زندانی سیاسی ایرانی علی معزی را نجات دهید
کمیته آلمانی همبستگی برای ایران آزاد (DSFI) که مرکب از نمایندگان مجلس فدرال آلمان و مجالس ایالتی می باشد، از دولت آلمان و جامعه جهانی و همچنین از کمیسر عالی حقوق بشر ملل متحد میخواهد تا هر آنچه در توان دارند را برای حفظ جان زندانی سیاسی علی معزی انجام دهند. باید یک فشار علنی و بین المللی با این هدف ایجاد شود که آزادی فوری و بدون قید و شرط وی بدست بیاید. زندانی معزی در تاریخ 4 ژانویه جاری از سلول زندان خود واقع در سالن 12 بند 4 زندان گوهردشت کرج در غرب تهران از سوی ادارات ایرانی به یک مکان نامعلوم برده شد. از آن زمان هیچگونه اطلاعی در مورد محل اقامت وی در دسترس نیست.
معزی در دهه 80 میلادی بدلیل حمایت از گروه اپوزیسیون مجاهدین خلق که مدافع یک ایران آزاد و دمکراتیک بود، زندانی شد. او در سال 2011 مجددا دستگیر شد. در سال 2015 قبل از اتمام مجازات حبس اش، با یک اتهام ساختگی جدید به یک سال حبس اضافی محکوم شد. ما موکدا این شیوه عمل ادارات قضایی ایران مبنی بر تمدید حبس های تمام شده براساس بهانه های واهی را محکوم میکنیم. قابل ذکر است که معزی دوران کلیه حبس هایی را که در شرایط ناعادلانه توسط رژیم ایران برای وی تعیین شده بودند را در زندان سپری کرده است . از این رو آزادی فوری وی نباید تحت هیچ بهانه ای با مانع روبرو شود.
معزی مستمرا بیمار بوده، رسیدگی ضروری پزشکی از وی سلب شده و او پیوسته شکنجه شده است. دو دختر او نیز از اعضای مجاهدین خلق هستند که از عراق به آلبانی بازاسکان شده اند، جایی که امروزه در آنجا اقامت دارند.
رفتار رژیم با زندانی معزی تک مورد نیست بلکه منطبق با رفتار سیستماتیکی است که این رژیم با زندانیان سیاسی دارد که بدلیل موضع مخالفتشان با رژیم تحت عنوان محارب با آنها با خشونت زیاد برخورد میشود.
کمیته آلمانی همبستگی برای ایران آزاد از دولت ایران میخواهدکه به این رفتار خود با زندانیان سیاسی سریعا خاتمه داده و آنها را آزاد سازد. شکنجه، احکام توجیه ناپذیر و بطورخاص تمدید آنها ناقض کلیه استانداردهای قضایی بین المللی است و باید سریعا پایان یابند.
اوتو برنهارد ـ رئیس کمیته