کمک نظامی جدید 775 میلیون دلاری آمریکا به اوکراین


مقامات آمریکایی به خبرگزاری «آسوشیتدپرس» گفتند که ارسال حداقل 12 پهپاد شناسایی از نوع «اسکن ایگل» نیز جز این کمک‌های جدید است

وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون اعلام کرد که واشینگتن درصدد کمک نظامی جدید 775 میلیون دلاری به اوکراین از جمله ارسال موشک‌های مورد استفاده در سامانه موشکی «هیمارس» است.

یک مقام بلندپایه نظامی آمریکا جمعه 28 مرداد تاکید کرد که کمک نظامی جدید شامل سامانه‌های راکت‌انداز متحرک و انواع مهمات و راکت است که با تسلیحات ارسالی بریتانیا به اوکراین همخوانی دارد.

مقامات آمریکایی به خبرگزاری «آسوشیتدپرس» گفتند که ارسال حداقل 12 پهپاد شناسایی از نوع «اسکن ایگل» نیز جز این کمک‌های جدید است.

این مقامات تصریح کردند که بخش اصلی کمک‌های نظامی آمریکا شامل توپ‌های هاوتزر و موشک‌های ضد تانک «جاولین» است که کارآیی بالایی برابر پیشروی تانک‌های ارتش روسیه از خود نشان داده است.

حملات به کریمه
ارتش روسیه طی چهار ماه اخیر جنگ بر انجام عملیات نظامی در اقلیم دونباس در شرق اوکراین تمرکز کرد و جدایی‌خواهان وابسته به مسکو نیز با تسلط بر بخش اعظم این منطقه به‌طور یکجانبه از اوکراین اعلام استقلال کردند.

هر چند روس‌ها در برخی مناطق شرق اوکراین پیروزی‌هایی کسب کردند اما در برخی جبهه‌ها پیشروی آنها متوقف شده و به‌ویژه در شبه‌جزیره کریمه متحمل ضربات سختی از سوی حملات غافلگیرکننده ارتش اوکراین شدند.

خبرهایی نیز از انهدام 9 جنگنده روسی در حملات هوایی ارتش اوکراین به یک پایگاه هوایی در کریمه منتشر شده است.

در همین رابطه مقامات روس هشدار دادند گسترش جنگ به کریمه تنش‌افزایی جدیدی توسط کی‌یف به‌شمار می‌رود که ممکن است پیامدهای ناگواری داشته باشد.