محمد اسلامی : 20 هزار نیروی متخصص هسته‌ای تربیت می‌کنیم

محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در اظهاراتی گفت، این کشور قصد دارد در طول 20 سال آینده، دست‌کم 20 هزار نیروی متخصص نیروگاهی در حوزه هسته‌ای تربیت کند.

به گزارش «صدا و سیما»، اسلامی ‌شنبه 29 مرداد در اظهاراتی با اشاره به «سند توسعه راهبردی سازمان انرژی اتمی» این کشور گفت، برای رسیدن به اهداف جمهوری اسلامی در حوزه اتمی، سازمان تحت امر او درنظر دارد با همکاری وزارت آموزش و پرورش، در شهرهایی که تاسیسات هسته‌ای وجود دارد، «دبستان انرژی اتمی» ایجاد کند.

او با اشاره به کاهش تعهدات «برجامی» ایران در طول سال‌های گذشته گفت، ایران در کمتر از «یک سال و چند ماه» توانست روند 15 ساله افزایش فعالیت‌های هسته‌ای خود را طی کند.

اسلامی در ادامه با انتقاد صریح از توافق هسته‌ای موسوم به «برجام» مدعی شد، کشورهای غربی در چارچوب این توافق درنظر داشتند «ظرفیت‌»های هسته‌ای ایران را نابود کنند. امری که به گفته او در سال 2015 و امضای برجام محقق شد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در این اظهارات خود، دسترسی به سوخت هسته‌ای را «چرخه قدرت‌ساز» نامید و مدعی شد، بمب اتمی بهانه کشورهای غربی برای عدم دسترسی ایران به فناوری‌های مربوط به انرژی اتمی است.

رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران گفته بود، تولید سوخت هسته‌ای توسط ایران همراه با نقض تعهدات این کشور نسبت به برجام بوده است.

صنعت سوخت هسته‌ای پیشتر توسط اسلامی، به عنوان «ایستگاه بعدی» تهران پس از غنی‌سازی اورانیوم یاد شده بود.